Porsche ъпдейтва софтуера на Taycan, повишава пробега и намалява времето за зареждане

  • Галерия с 14 снимки. Галерия с 14 снимки.

20 Jul 2022

Porsche обяви, че започва акция за подновяване на софтуера за всички варианти на Taycan. От дебюта на модела през 2019 досега са произведени над 75 000 екземпляра, като вече гамата включва три модификации по отношение на формата на купето – „нормалният“ Taycan, Taycan Sport Turismo и Taycan Cross Turismo.

По отношение на мощността и типа задвижване, версиите са малко повече – базовият Taycan с 408 к.с., Taycan 4, Taycan 4S, Taycan GTS и топ изпълнеията Turbo и Turbo S, като последното е способно да достави 761 к.с. в режим на „овърбууст“ и ‘launch contorl’. „В зависимост от това кога е бил доставен техния автомобил, клиентите ще могат да се възползват от увеличение на ефективността на задвижването, от нови функции и подобрения пo Porsche Communication Management (PCM) системата, Porsche Connect и асистиращите системи,“ казват от Porsche.

Ъпдейтът също така позволява отключване на различни опции и функции след покупката, т.н. ‘function on demand, FoD’, като и подобряване способността на Taycan за „ъпдейти по въздуха“ – ‘over-the-air’ (ОТА). Подновяването на софтуера е безплатно за клиентите и може да се извърши при посещение на сервиз на Porsche.

„Обновихме сериозно модела неговото представяне през 2019,“ казва Кевин Гайек, вицепрезидент на моделната линия Taycan. „Добавихме нови функции, подобрихме други. Всеки, който кара Taycan, особено по-ранни автомобили, ще бъде приятно изненадан от това колко развит е софтуерът.“ Porsche вътрешно наричат мярката ‘uPdate’ защото колите от моделна година 2023, чието производство започна през юли 2022, носят вътрешнозаводското означение P.

Какви са основните акценти на ъпдейта? При моделите с два електромотора и двойно задвижване, в режими на каране Normal и Range, предният мотор се отделя почти напълно от задвижването и не се захранва с енергия. При ситуация на т.н. ‘coasting’, движение по инерция, двете оси не доставят никакъв въртящ момент. Индикаторът на двойното задвижване вече се илюстрира, като индикатор на енергийния поток на централния дисплей. Това прави актуалния статус на задвижването по-ясно видим за шофьора.

Стратегията за рекуперация на енергия също е променена. Режимът за автоматично рекупериране например остава активен дори, когато шофьорът променя програмата на каране. Тези новости засягат автомобили Taycan от моделни години 2020 и 2021.

Термалният мениджмънт също е оптимизиран. Системата поддържа батерията в по-добро състояние, особено при ниски външни температури, което означава, че тя може да се зарежда бързо по-често и в по-голям диапазон на зареденост (SoC). Излишната топлина отделяна от електрическите компоненти се оползотворява още повече за поддържане на оптимална температура на батерията. Това резултира в по-голям пробег и по-малки времена на зареждане за коли от 2020 и 2021.

Porsche Communication Management (PCM) and Porsche Connect? Нови графики, подобрени гласови команди, интегриран Spotify, безжичен Android Auto, а при моделите с хедъп дисплей има подобрение и в изобразяването на навигационната карата. Друго? ParkAssist системата вече работи в по-голям диапазон и може да паркира автомобила в по-тесни пространства, а безключовото отваряне на вратите и багажника може да бъде „получено“ по въздуха, пос желание на клиента.

Най-достъпният пикап у нас?