Нов Mercedes E-класа - 6-цилиндрови мотори, електрификация и Angry Birds
Вече повече от 75 години Е-класата е символ на прогрес в средния клас на луксозните лимузини. Тази година Mercedes-Benz отваря нова глава в историята на модела с преход от двигател с вътрешно горене към електрификация и вълнуващо дигитално изживяване. Половината от новите модели ще бъдат четвърто поколение плъг-ин хибриди. Три от шестте версии на E-класата комбинират предимствата на автомобил с двигател с вътрешно горене с тези на електрически автомобил. Първите коли ще пристигнат в България тази есен.
Двигателите са шестцилиндрови от настоящето модулно семейство на Mercedes-Benz FAME. В допълнение към турбокомпресора, както дизеловите така и бензиновите двигатели, разполагат с интелигентна поддръжка от интегриран стартер-генератор (ISG), което ги прави меки хибриди. Благодарение на новата батерия, мощността на електрическия мотор е увеличена от 15 на 17 кВ, а въртящият момент е до 205 Нм.
При лансирането на модела ще бъдат предложени три варианта на плъг-ин хибриди – E 300 e, E 300 e 4MATIC и E 400 e 4MATIC. С електрическа мощност от 129 к.с. и изцяло електрически пробег до над 100 километра (WLTP) градското придвижване без емисии е напълно възможно.
Инструменталното табло на автомобила осигурява дигиталното изживяване в интериора. Ако E-класата е оборудвана с опционалния екран за пътника отпред, голямата стъклена повърхност на MBUX Superscreen се простира до централния дисплей. Визуално отделен е дисплеят на водача. По този начин екраните и информационно-развлекателната система MBUX споделят нов, много мощен централен бордови компютър. Тази форма на работа в мрежа подобрява производителността и скоростта на данните.
Софтуерът на новата Е-класа позволява инсталиране на външни апликации като платформата за видеа TikTok, играта Angry Birds, браузъра Vivaldi, както и програмите за работни срещи Webex и Zoom. В допълнение порталът ZYNC опционално може да предложи видео и стрийминг съдържание, спорт, новини и игри на централния и пасажерския дисплей чрез единен потребителски интерфейс. Друга нова функция е селфи и видео камерата, вградена в MBUX Superscreen в горната част на инструменталното табло. Когато автомобилът не е в движение, водачът може да участва в онлайн конференции чрез приложението Webex, както и да заснема персонални видеа.
Mercedes-Benz работи върху използването на изкуствен интелект (AI) в автомобилите, така че те да могат да запаметяват най-често използваните функции за комфорт или както производителят ги нарича – потребителски „рутини“. Идеята е в следващ момент изкуственият интелект да може да автоматизира стартирането и употребата им. При лансирането на модела клиентите ще могат да използват зададени шаблони за „рутини“, както и ще имат възможност сами да настройват такива.
Моделна гама при въвеждане на европейските пазари:
|
|
E 200 |
E 220 d |
E 220 d 4MATIC |
Обем |
cc |
1999 |
1993 |
1993 |
Мощност |
kW/кс |
150/204 |
145/197 |
145/197 |
Доп. мощност |
kW/кс |
17/23 |
17/23 |
17/23 |
Въртящ момент |
Nm |
320 |
440 |
440 |
Доп. въртящ момент |
Nm |
205 |
205 |
205 |
Комбиниран разход, WLTP |
l/100 км |
7.3-6.4 |
5.5-4.8 |
5.7-4.9 |
Комбинирани CO2 емисии WLTP |
Гр./км |
166-144 |
143-125 |
149-130 |
Ускорение 0-100 km/h |
сек |
7.5 |
7.6 |
7.8 |
Макс. скорост |
Км/ч |
240 |
238 |
234 |