BMW R 18 The Crown e шантав мотоциклет с 1,8-литров двигател и уникален дизайн

  • Галерия с 11 снимки. Галерия с 11 снимки.

10 Jul 2023

Двигателят не е новината тук, макар че е най-новия (и голям) боксер в историята на BMW Motorrad. Който малко подвеждащо го представят, като „най-мощния правен някога“, при 91 к.с., но пък вероятно визират въртящия момент, масивните 151 Нм. Но, както пиша в началото, идеята тук е дизайна. Моторът е един единствен и дело на Дирк Ойлеркинг и ателеито му Kingston Custom. Поръчан е от самите BMW Motorrad, а поводите са два, смесени, 100-годишнината на марката и т.н. BMW Motorrad Days, ежегодното събиране, което се проведе миналия уикенд.

Акo името Дирк Ойлеркинг не ви е познато, то може би знаете предишния му проект R 18 Spirit of Passion. Бях изненадан да видя този мега мотоциклет в музея Autoworld в Брюксел буквално преди броени дни (снимката горе), а ето че сега Kingston Custom представят R 18 The Crown. „Това е есенцията на всички мой проекти досега,“ казва Ойлеркинг, човек с неспирна страст към изработката на индивидуални и необичайни мотори. Дейност, която практикува в Рурска област вече повече от 30 години. Дирк е почитател на индустриалната култура и промишлеността, което личи и от снимките на моторите му.

„Започнах с чисто нов R 18, съблякох го напълно и подходих, както винаги  - с твърда пяна и картон. Така решавам формите и цялостния дизайн. Целта ми беше да изглежда мощен, елегантен и бърз, но и иновативен.“

Дизайнът налага модификации в техническо отношение. Предното окачване е напълно нова концепция, с двустранно рамо и централно разположен амортисьор. Осемлитровият резервоар и металните панели Дирк изработва от алуминиеви листи с дебелина 2 мм, изрязани и огънати на ръка. И докато двигателят и задното окачване не са в заводски вид, двата изпускателни колектора от неръждаема стомана са напълно нови и уникални.

Конструкторът успява да интегрира умело в иначе персоналния проект и други серийни компоненти. Като например фара, инструменталния панел, контролните бутони и степените. Системата за съединителя и спирачките са дело на Magura, а задният калник и монтажни скоби са Wunderkind. Основата на седалката е алуминиево парче с дебелина 2 мм, хармонично покрито с естествена кожа. Черешката на тортата? Champagne Platinum боята на R 18 The Crown. А в унисон с името, Дирк Ойлеркинг е модифицирал логото на BMW с малка корона.

 

Най-достъпният пикап у нас?