R 12 и R 12 nineT са новите класически попълнения в гамата на BMW Motorrad
И по-точно в семейство Heritage, чието начало бе поставено преди повече от 10 години, с появата на R nineT. Постепенно то се разрасна с различни версии на класически оформения боксерен байк, появиха се и големите му братя R 18, а сега виждаме наследника на R nineT - R 12 nineT и R 12. След, като BMW Motorrad пуснаха на пазара огромния 1800-кубиков боксер, явно решиха, че е добре имената на ретро-модерните им мотори да загатват за работния обем. Затова се появява 12-ката в означенията на новите машини. Има логика.
Това, в което не виждам особено логично обаче е, защо марката представи почти скришно R 12 nineT през май, с къс пресрелийз и 16 снимки, а сега пуска дълго съобщение и обилна галерия, пак с R 12 nineT (тук горе), но и с още една версия – само R 12 (с опционалните жълти акценти долу). Разнообразието от модификации този път впечатлява – на снимките ще видите и няколко различни изпълнения, накичени с опционални части.
Без значение какво са целели BMW Motorrad, новите модели са факт и са доста яки. Двигателят е един и същ, остава маслено-водният 1170-кубиков боксер, което е супер. Мощността му е 109 к.с. при R 12 nineT и 95 коня при R 12, технически не е променен, с изключение на кутията на въздушния филтър. Тя вече е интегрирана под седалката и така силуетът на моторите седи още по-чист и класически.
Нова е и рамата. Сега тя е съставена от две части, основна и задна спомагателна, докато преди носещата конструкция бе направена от три отделни секции. От марката казват, че това е намалило масата и е елиминирало няколко болта.
Стандартно и двата байка идват със система за безключово палене Keyless Ride, USB C (къде без него), 12-волтов източник и аналогови уреди. Новост е опцията за минималистичен дигитален панел, вместо класическите „часовници“, а режимите на каране се различават при двата модела. R 12 nineT е с по-познатите Rain, Road и Dynamic, докато R 12 подръжава на големите си братя R 18, където избирате между Roll и Rock. DTC (Dynamic Traction Control) и функцията за регулиране на моторната спирачка също са серийни.
Опциите? Колкото си искате. Списъкът с пакети т.н. Оригинални аксесоари BMW Motorrad е почти безкраен. Option 719 II изпълнението на R 12 nineT например, това с червената рама, с голия алуминий, фрезованите капаци на клапаните, огледалата в края на кормилото и още неща, се доплаща 4140 лв. Дигиталното табло е 240 лв., ‘Pro’ фарът със светлини за завои, се доплаща 390 лв., а колелата със спици струват още 1680 лв.
Цените? R 12 започва от 27 500 лв. и може да достигне до малко над 41 хил., с всички екстри и удължената до 5 години гаранция. R 12 nineT е малко по-скъп – започва от 33 400 лв. и може да се направи до малко под 46 хил. лв.