BMW R20 concept е 2-литрово бижу с класическа визия


27 May 2024

Concorso d'Eleganza Villa d'Este е едно от най-стойностните автомобилни и мотоциклетни събития през годината, без съмнение. От години BMW Group е главен спонсор/организатор и използва „сцената“ край езерото Комо за внушителни дебюти.

Имах щастието да посетя вила д‘Есте през 2015 г., когато BMW Motorrad показаха Concept 101, предшественика на моделите K 1600 B и Grand America, а в този уикенд нашият колега Георги Колев се любува на невероятната селекция возила до д‘Есте и вила Ерба. Очаквайте репортаж от Жоро, а дотогава, ще споделим някои от акцентите в сайта.

Като BMW R20 concept и Concept Skytop, но за вторият в друг материал. Изключително стилен мотоциклет, който напомня на BMW R nineT, но е още по-минималистичен и с друг двигател. Всъщност, с 2-литрова версия на легендарния 2-цилиндров боксер, която се явява най-голямата показвана досега. И, когато байкът влезе в серийно производство, с леки изменения, което по всяка вероятност ще се случи, този двигател ще измести от трона т.н. Big Boxer на моделите R 18, с неговите 1802 куб. см.

Рамата на R20 е изработена от ром-молибденова сплав, като междуосието е 1550 мм, а ъгълът на челото 62,5°. Карданът е видим, като при R 18, но е по-къс, а характерната за марката система на окачването отзад BMW Paralever вече не е с едно рамо, а с две.Гумата там е с размер 200/55 на 17 инча, а предната е „класика“ – 120/70, пак 17-ка.

Спирачната система е мощна, но не идва от Brembo, а от шведската ISR. Отпред апаратите са 6-бутални. Шведски са и компонентите на окачването - Öhlins Blackline. Интересен е и цветът на резервоара, който BMW Motorrad определят, като “hotter than pink” и казват, че идва от 70-те.

Чакам с нетърпение думичката ‘concept’ да отпадне от името и да видим серийния мотоциклет, което вероятно ще се случи по-късно през годината или в началото на 2025.

Сбогом V10!