BMW Motorrad пуска три нови модела от семейство GS

  • От ляво надясно: F 800 GS, F 900 GS и F 900 GS Adventure. От ляво надясно: F 800 GS, F 900 GS и F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS Adventure. F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS Adventure. F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS Adventure. F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS Adventure. F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS Adventure. F 900 GS Adventure.
  • F 900 GS. F 900 GS.
  • F 900 GS. F 900 GS.
  • F 900 GS. F 900 GS.
  • F 900 GS. F 900 GS.
  • F 800 GS. F 800 GS.

08 Sep 2023

Инициалите GS са легендарни в мотоциклетния свят. Те идват от Gelände/Straße, което може да е интерпретира, като офроуд/шосе и датират от 1980. Тогава дебютира BMW 80 G/S, „първата GS-ка“, мотоциклет считан за началото на този тип машини, способни както на пътя и извън него. 

Оттогава т.н. Adventure семейство на BMW Motorrad се разрасна много и вече не включва само байкове с големи 2-цилиндрови боксерни двигаетли, а и среднокалибрени машини, като F 750 GS, F 850 GS и F 850 GS Adventure (на снимката долу). Именно тях марката обнови детайлно за 2024 моделна година, с много подобрения и промяна в имената.

Това са новите BMW F 800 GS, F 900 GS и F 900 GS Adventure. Всичките се задвижват от подобрена версия на 2-цилиндровия двигател, който работеше и в гореспоменатите три байка. Сега обаче обемът му е повишен от 853 куб. см на 895 куб. см, а мощността е увеличена с 10 к.с. При F 800 GS тя е 87 к.с., а при 900-ките е 105 коня, макар че BMW предлагат и дефорсиран вариант на 800-ката, с 48 коня, която да отговаря на изискванията за категория A2.

F 900 GS е интересен, защото е фокусиран доста повече върху G инициала, отколкото върху S. F 800 GS е най-достъпен от трите (долу), а F 900 GS Adventure (най-горе) идва най-подготвен за дълги пътешествия. Моделът е олекотен с 14 кг, 4,5 от които са спестени от новия пластмасов резервоар. Рамата под опашката също е „диетична“ (-2,4 кг), а серийният ауспух Akrapovič е махнал още 1,7 кг.

BMW Motorrad са вкарали част от опционалното оборудване на предишните модели в серийното на новите. ABS Pro и динамичният контрол на сцеплението DTC вече не се доплащат, а режимите на каране са два – Rain и Road. Допълнително може да се поръчат т.н. режими на каране Pro, включващи също и регулиране на моторната спирачка, както и Dynamic Brake Control DBC.

Най-добрият в класа си?