BMW R 18 Transcontinental и R 18 B: двата нови „американски“ мотора на немците с 1800 кубика и 180-ватово стерео Marshall
Двата най-нови модела на BMW Motorrad са доста… внушителни и очевидно прицелени към американския пазар. И към собствениците или потенциалните такива, на Harley-Davidson. Моторите стъпват на също изпълнения в стил ‘Born in the USA’ R 18, но за разлика от него, R 18 Transcontinental и R 18 B, предлагат повече работи за комфорт на дълъг път.
Тоест, и двата байка имат голямо сърце, което BMW Motorrad са кръстили с недвусмисленото ‘Big Boxer’, най-големият им 2-цилиндров боксерен агрегат в историята. Обемът му е 1802 куб. см, като немците го водят и „най-мощният“, макар че развива 91 к.с., не особено впечатляващи на фона на автомобилната му кубатура. Определят го като такъв най-вече заради въртящия момент от 158 Нм, като 150 от тях са налични между 2000-4000 об/мин. Тоест, може да си карате само на 6-та и да не мислите за скоростите.
BMW R 18 Transcontinental, както говори и името му, е предвиден за доста дълги неуморни карания. Той предлага сериозна защита от вятъра, електрически регулиращо се предно стъкло, круиз контрол, който е сериен, но може да поръчате и адаптивен – голяма новост при моторите, която видяхме първо при по-малкото… 1250-кубиково RT.
R 18 B също защитава от вятъра, но е по-изчистен, в щатския стил „багър“. Може да го познаете по липсата на централна кутия за багаж отзад и по-постната в сравнение с кожения фотьойл задна седалка на Transcontinental. Иначе двата мотора са доста сходни, като техника.
И двата идват серийно и със стерео система Marshall, дебют на британските аудио специалисти при моторите и начало на партньорство между тях и BMW Motorrad. Стандартната система е с два говорителя в предната част, но опционално се предлагат и Marshall Gold Series Stage 1 и Stage 2 с до 4 говорителя и мощност 180 вата.
Качването е с ход 120 мм и в двата края, като отпред диаметърът на коловете на вилата е 49 мм. Диаметърът на предните спирачни дискове пък е 300 мм, а апаратите са с по 4 бутала. Серийно имате ABS и система за стабилност ASC (Automatic Stability Control), както и „моторна спирачка“ съкратена от немците, като MSR.
Режимите на каране са три, с не особено типични имена. Rain е ясен, но Rock и Roll определено не може да видите, като настройки другаде, освен при “Rock & Roll” моторите на BMW Motorrad от серията R 18. Цените? BMW R 18 Transcontinental започва от 54 500 лв., a R 18 B – от 52 500 лв., като първоначално моделите идват под формата на ‘First Edition’ изпълнения.
Това означава класически цвят Black storm металик с бели контурни ивици, сериен пакет хром, по-специални седалки и надписи ‘First Edition’, който да казва на околните, че сте били едни от първите дали по над 50k за новите модели. А лилавеещите изпълнения в галерията са с т.н. Option 719 Galaxy Dust металик/Titan silver 2 металик, която се доплаща.