Две китайски марки дебютират в България на Автосалон София 2024


13 Sep 2024

За всички е ясно, че Китай е новият голям играч на автомобилната сцена в целия свят. Китайските марки настъпват в Европа и България не прави изключение. Още на Автосалон София 2024 ще видим два дебюта от Китай.

Един от най-интересните щандове в рамките на изложението най-вероятно ще бъде този на официалния представител на китайския концерн Geely, който ще покаже пред посетителите експонати от две марки - Geely и Lynk&Co. Припомняме, че Geely държи цялата собственост върху емблематичната шведска марка Volvo и е най-големият акционер в гиганта Daimler. Geely е собственик и на още едно от емблематичните имена в автомобилния свят – Lotus, както и на марките Smart и Polestar. В България Geely ще се представлява от вносител, който вече отговаря за марките на китайския концерн в няколко държави, сред които Словения и Хърватия, както ви съобщихме още преди месеци. Припомняме, че през юли тази година хванахме прототип на друг модел от Geely, който се тестваше по улиците на София.

Може би най-голям отзвук очакваме от премиерата на SUV моделите Geely Coolray и Geely Starway. Geely Coolray е представител на SUV-B сегмента, тоест на класа на по-малките градски SUV модели и е с дължина на каросерията 4,38 метра. За задвижването му отговаря 1,5-литров бензинов четирицилиндров турбодвигател със 172 к.с. и 290 Нм. Предвид цените на други европейски пазари, очаква се автомобилът да се предлага на стартова цена от около или малко над 50 000 лева.

Geely Starway от своя страна е позициониран с една категория по-високо, а именно в сегмент SUV-C. Тук задвижването е поверено на двулитров турбодвигател с 218 к.с. и 325 Нм, а предаването отново е предно. Интериорът е стилно обзаведен и повсеместно дигитализиран. Дължината на каросерията достига до 4,67 метра.

Третият експонат на концерна Geely се очаква да бъде представител на елитния бранд Lynk & Co, а именно – plug-in хибридният SUV Model 01, който има около 75 км електрически пробег. Системната му мощност е 261 конски сили, а оборудването не отстъпва и на най-именитите представители на класа в Европа. 

Сбогом V10!