Koenigsegg направиха неволен краш-тест на платената Agera RS ‘Gryphon’. Г-н Кьонигсег се извинява на човека с „по-екстремна кола“


17 May 2017

Koenigsegg са страшно готини, а политиката на марката е пряко отражение на философията на нейния създател, г-н Кристиан фон Кьонигсег. И не съдим за това само по хипер колите, които правят, ами и по начина, по който реагират, когато нещата не вървят по план. Например, когато се случи някоя по-особена катастрофа с тяхна кола.

Миналата година тест пилотът им потроши мощния 1360 к.с., и тежащ точно толкова в килограми, One:1 (за щастие човека се отърва невредим), след което марката излезе със супер откровен и подробен доклад относно инцидента на „Нюрбургринг“. А съвсем наскоро отново имаше удар на тяхна кола, отново в ръцете на тестов пилот, но не сме сигурни, дали става въпрос за същия.

За разлика от инцидента на „Ринга“ обаче, когато Koenigsegg гониха рекорда с тестовия им One:1, злощастната Agera RS ‘Gryphon’, тази готината с черния гол карбон и златото по него, вече е била продадена на клиент. И по-точно на Мени Кхошбин, който чакал доставката на своята 1360-коннен уникат в САЩ, след последните тестове колата. При един от тях, на мокро, автомобилът поднесъл и останал без някои от покритите си с 24-каратово злато карбонови елементи.

За щастие отново няма пострадали, а за да запази супер реномето на марката, а и защото е пич, Кристиан се извинил лично на Кхошбин и му предложил да почака още съвсем малко и да получи още по-екстремна Regera, като компенсация. Още по-екстремна? Тази беше (и още е реално, карбоновото шаси не е наранено, само корубата) с 1360 коня и задно, какво по-екстремно да очакваме? Ще разберем скоро, но щом и тест пилотът не е смогнал да овладее ‘Gryphon’, съветваме г-н Кхошбин да има едно на ум, когато изкара още по-екстремния си нов Koenig на дъжд.

Какво се случва с RS ‘Gryphon’? Ами, г-н Кьонигсег съобщи, че колата ще остане в Енгелхолм и ще послужи за муле за тестове на нови модели на марката. Разгледайте галерията и кликнете на прекрасния RS ‘Gryphon’ и пълната информация за него.

 

 

Сбогом V10!