„Sin R1 е пo-предизвикателен и по-награждаващ от Ferrari 488 GTB“. Това казват бившите колеги на Джеръми Кларксън за българската суперкола

  • Гаелрия с 14 снимки. Гаелрия с 14 снимки.

20 Aug 2017

С голяма доза изненада попаднахме на този материал, който бе публикуван в далеч небезисвестния сайт topgear.com вчера. Останахме още по-изненадани, когато го прочетохме. Това е тест на българската суперкола Sin R1. Да, хората, които пробват Ferrari-та и Pagani-та са успели да се доберат и до нашенския шосеен болид и с радост подчертаваме, че казват доста добри неща за колата. Не че се съмняваме в качествата на русенския автомобил, просто познаваме сарказма на британците доста добре. Мнението е написано от Дан Позер, заглавието е Тест на Sin R1, българската суперкола с двигател от Corvette”, а ето какво гласи той:

 

За пръв път виждам тази кола. Какво е Sin R1?

R1 550 е първият шосеен автомобил на Sin Cars. Компанията е базирана в Русе, България, и е основана от българския бизнесмен и пилот Росен Даскалов. Това е относително лека суперкола с две места и централно разположен V8 и е първият български автомобил. През годините източноевропейсата страна е била дом на няколко чужди автомобилни завода, произвеждали предимно евтини и недодялани семейни и товарни автомобили. Настъпването на Sin Cars обаче означава, че България вече си има собствен производител на суперколи.

 

Всъщност Sin Cars звучи познато…

И има защо. Компанията стартира от Великобритания през 2012 година, когато Даскалов започва да работи с британски партньори, но след серия от разочарования пътищата им се разделят. Той мести Sin Cars в родния си град и продължава да развива R1.

 

Добре, а какви са техническите спецификации?

R1 е изграден около тръбно шаси, не е с карбонов монокок. Пространствената рама е много здрава и относително евтина за производство, но също така и по-тежка от карбоновата вана. Въпреки това, с нейните 1400 килограма, колата е доста лека. Ferrari 488 GTB е с почти 100 кг по-тежко.

Предлага се с 6,2-литров или 7-литров V8, които са сходни с тези монтирани в Chevrolet Corvette, но са модифицирани от Sin Cars. В Тестовия автомобил работи 7-литровата версия със сменени бутала и лагери, система за мазане със сух картер, който е по-добър за писта и който означава, че моторът може да бъде спуснат по-ниско в шасито. Изпускателната система също е специална и отчасти изработена от титан. Купето е направено от карбон, а задният спойлер е активен. Спирачките идват от AP Racing, амортисьорите от Öhlins. 

Окачването е много технологично, състезателна конструкция – то използва двойни A-раменни носачи при всяко колело с монтирани на борда пружини и амортисьори. Купувачите могат да избират между скоростна кутия с пера зад волана или традиционна шестстепенна ръчна. Има и диференциал с ограничено приплъзване. 

 

Колко е бърз R1 при това положение?

Седемлитровият V8 генерира 550 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Sin Cars обявяват ускорение от 0-100 км/ч за 3,5 секунди и максимална скорост 300 км/ч, така че е доста бърз. Ако не ви е достатъчен обаче, компанията предлага и 6,2-литров V8 с компресор, който произвежда 650 к.с. Даскалов казва, че се готви и още по-мощна модификация.

 

Добър ли е за каране?

Да, макар че и доста предизвикателен. Интериорът е добре направен, шофьорската позиция перфектна, макар че някои от бутоните и превключвателите се усещат евтини. В общи линии шофьорската среда е доста добра. Електрическата кормилна рейка е серийна, като системата е много, много лека. Това означава, че с колата се маневрира лесно при ниски скорости, но при по-високи може да бъде стряскаща. С това обаче се свиква.

Педалът на съединителя е доста тежък, а този на газта лек - лесно може да потегляте с излишно форсиране. Скоростната кутия с “gated” превключване не е прекалено тежка, макар че не е и съвсем точна, затова трябва да внимавате да не вкарате грешна предавка. Наберете ли скорост, R1 е адски бърз и вълнуващ за каране.

Sin са направили мотора суров и шумен. Звукът е истински, автентичен V8 саундтрак, трещящ, като гръмотевична буря. R1 отлепя доста бързо, но 488 GTB с двете си турбини удря по-силно в бъбреците. С ръчните си скорости обаче Sin е пo-предизвикателен и съответно по-награждаващ – наистина трябва да се постараете за да извлечете максимума от мотора и скоростите.

 

Не е лесен значи…

Да, като най-голямото предизвикателство при R1 е баланса на шасито. Никакв недозавиване и много презавиване, което значи че колата постоянно иска да се завърти в завоя. Тази тенденция е трудна за коригиране с лекия волан, но не след дълго свиквате и се научавате да контролирате задницата. Този агресивен баланс означава, че колата може да понесе толкова скорост в завоя, колкото поискате от нея, което я прави доста бърза.

Балансът може и да е агресивен, но окачването е относително меко и премерено, колата не подскача по неравностите. Спирачките са много мощни и не показват признаци на умора.

 

Всичко това звучи доста обещаващо. Колко струва R1?

R1 550 започва от 199 900 евро без таксите, което го прави малко по-скъп от Ferrari 488 GTB. Досега са произведени 20 коли, като Sin Cars никога няма да прави по повече от 30 на година, тоест автомобилът ще си остане ексклузивен. В бъдеще очакваме да чуем още неща от Sin Cars."

Тоест? Тоест, както виждате, британците са оснатали с предимно положителни впечатления за Sin R1, което може само да ни радва. Стискаме палци на Росен Даскалов да продаде всички 30 коли за следващата година и да направи R1 още по-добър. Вече го сравняват с Ferrari, което не е нищо друго, освен комплимент. Разгледайте галерията на TG, след което може да кликнете на тези два Sin-a тук долу за нашата информация за колите.

Лукс от Китай!