Най-добрите коли на DizzyRiders.bg за 2017
2017 си отиде. Тя беше чудесна за автомобилния свят, защото през тези 12 месеца на пазара се появиха забележителни нови модели. Събрахме шепата най-добри (според нас) от тях, без да претендираме за изчерпателност и категорично без да претендираме за обективност. Все пак се постарахме да има за всеки по нещо, но за това ни улесни и самата година, която беше безкрайно разнообразна - от полуавтономния и напълно компютъризиран Audi A8 до свръх живото и напомнящо ни защо обичаме колите Polo GTI. Деветте модела тук са подредени по азбучен ред, за да няма разсърдени, и за нас представляват автомобилната квинтесенция на тези 365 дни. Ето ги и тях, а за повече информация цъкнете на името на колата или снимката:
Quattro за всички версии, като с дебюта си колата идва с два 3-литрови V6 турбо мотора: 3.0 TDI с 286 к.с. и 3.0 TFSI с 340, а съвсем малко по-късно ще се появят и два 4-литрови V8: дизелов с 435 и бензинов с 460 коня. След, като мине типово одобрение, гамата ще бъде оглавена от могъщия 6.0 TFSI V12, а S8 вероятно ще разчита на 4-литров турбо V8. Интериорът също е мега изчистен и ползва принципите, които видяхме за пръв път в Porsche Panamera – максимално интегрирани дисплеи и чувствителни на допир повърхности вместо физически бутони.
Няма да навлизаме в подробности относно извънпътните му характеристики, но само ще кажем, че ъглите му на атака и отход, както и дълбочината на газене, са същите и по-добри от тези на татко Range Rover. Много USB-та, интернет, доста по-добра инфотейнмънт система с 10-инчов тъч, Meridian аудио, салонът е доста приятен и „свързан“ за всички седем човека. А какво има под предния капак? Ingenium моторите, като най-продаван вероятно ще бъде 4-цилиндровият двулитров мотор с две турбини, 240 коня и достатъчните 500 Нм, които идват с обещан разход от 6,5 на сто.
Що за странна птица е Velar? Красива, която Land Rover позиционира над бейби Range-а Evoque, но под RR Sport. Тестваният от DizzyRiders.bg ‘First Edition’ e с най-големия дизелов мотор, 3-литровия V6 с 300 коня и 700 Нм, които се разстилат (или стоварват, зависи от избрания режим) от предоказания 8-степенен автомат ZF. Колата ускорява от 0-100 км/ч за 6,5 и развива 241 км/ч.
Чудовището пред вас на практика е болидът на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, покрит с малко по-официален костюм. Мускулите все пак личат под карбона, а задвижването се осъществява от 1,6-литровия V6 двигател на актуалния болид W08 на Сребърните стрели. Системната мощност на цялата кола е около 1000 коня, а двигателят с вътрешно горене е ограничен на 11 000 об/мин, за да се гарантира, че Project One ще изкарва повече от колата на шампионите в F1.
Porsche Panamera Sport Turismo
В свят, в който Porsche прави дизелов хечбек и два джипа (кросоувъра, SUV или както там ги наричате), не е толкова чудно, че се появи Porsche комби. Заклетите почитатели на този тип каросерии плеснаха с ръце от радост, когато преди няколко месеца дългоочакваната премиера се състоя. Изумителното внимание към детайла и епохалната доза лукс на стандартната Panamera ни карат да мислим, че Sport Turismo много по-често ще разкарва стикове за голф, отколкото съдомиялни. От друга страна, който може да си позволи шестцифрената сума в евро, за да го притежава, едва ли ще се спре пред това да сложи калния планински байк в багажника.
Най-накрая Porsche показа черешката на тортата 911 поколение 991. Porsche ще направят точно 1000 броя, а цялата серия вече е разпродадена. Най-мощното 911 правено някога разполага със 700 к.с. и 750 Нм, което означава с цели 120 коня над оглавяващото досега гамата 911 Turbo S.
От Rolls казват, че обновеният Phantom е най-тихият автомобил в света и подплатяват твърдението си с доста... „подплати“. Използвана е близо 130 кг шумоизолация, стъклата са двойни с дебелина 6 мм, по купето разполагало с „лети алуминиеви свръзки“ за допълнителна изолация. Британците са работили тясно и с производителя на гуми за да получат нещо наречено 'Silent-Seal', което така и не разбрахме какво означава, но добавяло още тишина към преживяването.
Всички цифри около новата Tesla Roadster са… абсурдни. Мъск казва, че 4-местният кабриолет (стъклен махащ се покрив) ще бъде най-бързата серийна кола. Задвижването е двойно, а въртящият момент на колелата е 10 000 Нм. Батерия с капацитет 200 киловат-часова, което е двойно повече от най-големите модули, с които марката разполага в момента. Това ще даде на Roadster пробег от 1000 км с едно зареждане. Динамиката? Повече от изумителна. Класическите за нас 0-100 за около 2,1 сек, а максималната скорост щяла да е над 400 км/ч.
Това е новото Polo GTI, което вече радва с 200 к.с. в сравнение със старите 192, а те идват от вече двулитров турбо мотор (преди беше с 1,8). Базовите скорости са 6 механични, като опционално може да си поръчате и 7 степенна DSG кутия, но за такава кола бихме ви препоръчали да се придържате кум базовите скорости.