Най-добрите коли на DizzyRiders.bg за 2017

  • Галерия с няколко напълно субективно подбрани и много епични коли, които се родиха през изминалата година Галерия с няколко напълно субективно подбрани и много епични коли, които се родиха през изминалата година
  • Audi A8 Audi A8
  • LR Discovery LR Discovery
  • Mercedes-AMG Project One Mercedes-AMG Project One
  • Porsche 911 GT2 RS Porsche 911 GT2 RS
  • Porsche Panamera Sport Turismo Porsche Panamera Sport Turismo
  • Range Rover Velar Range Rover Velar
  • RR Phantom RR Phantom
  • Tesla Roadster 2 Tesla Roadster 2
  • VW Polo GTI VW Polo GTI

31 Dec 2017

2017 си отиде. Тя беше чудесна за автомобилния свят, защото през тези 12 месеца на пазара се появиха забележителни нови модели. Събрахме шепата най-добри (според нас) от тях, без да претендираме за изчерпателност и категорично без да претендираме за обективност. Все пак се постарахме да има за всеки по нещо, но за това ни улесни и самата година, която беше безкрайно разнообразна - от полуавтономния и напълно компютъризиран Audi A8 до свръх живото и напомнящо ни защо обичаме колите Polo GTI. Деветте модела тук са подредени по азбучен ред, за да няма разсърдени, и за нас представляват автомобилната квинтесенция на тези 365 дни. Ето ги и тях, а за повече информация цъкнете на името на колата или снимката:

 

Audi A8

Quattro за всички версии, като с дебюта си колата идва с два 3-литрови V6 турбо мотора: 3.0 TDI с 286 к.с. и 3.0 TFSI с 340, а съвсем малко по-късно ще се появят и два 4-литрови V8: дизелов с 435 и бензинов с 460 коня. След, като мине типово одобрение, гамата ще бъде оглавена от могъщия 6.0 TFSI V12, а S8 вероятно ще разчита на 4-литров турбо V8. Интериорът също е мега изчистен и ползва принципите, които видяхме за пръв път в Porsche Panamera – максимално интегрирани дисплеи и чувствителни на допир повърхности вместо физически бутони.

 

Land Rover Discovery V

Няма да навлизаме в подробности относно извънпътните му характеристики, но само ще кажем, че ъглите му на атака и отход, както и дълбочината на газене, са същите и по-добри от тези на татко Range Rover. Много USB-та, интернет, доста по-добра инфотейнмънт система с 10-инчов тъч, Meridian аудио, салонът е доста приятен и „свързан“ за всички седем човека. А какво има под предния капак? Ingenium моторите, като най-продаван вероятно ще бъде 4-цилиндровият двулитров мотор с две турбини, 240 коня и достатъчните 500 Нм, които идват с обещан разход от 6,5 на сто. 

 

LR Range Rover Velar

Що за странна птица е Velar? Красива, която Land Rover позиционира над бейби Range-а Evoque, но под RR Sport. Тестваният от DizzyRiders.bg ‘First Edition’ e с най-големия дизелов мотор, 3-литровия V6 с 300 коня и 700 Нм, които се разстилат (или стоварват, зависи от избрания режим) от предоказания 8-степенен автомат ZF. Колата ускорява от 0-100 км/ч за 6,5 и развива 241 км/ч.

 

Mercedes-AMG Project One

Чудовището пред вас на практика е болидът на Люис Хамилтън и Валтери Ботас, покрит с малко по-официален костюм. Мускулите все пак личат под карбона, а задвижването се осъществява от 1,6-литровия V6 двигател на актуалния болид W08 на Сребърните стрели. Системната мощност на цялата кола е около 1000 коня, а двигателят с вътрешно горене е ограничен на 11 000 об/мин, за да се гарантира, че Project One ще изкарва повече от колата на шампионите в F1.

 

Porsche Panamera Sport Turismo

В свят, в който Porsche прави дизелов хечбек и два джипа (кросоувъра, SUV или както там ги наричате), не е толкова чудно, че се появи Porsche комби. Заклетите почитатели на този тип каросерии плеснаха с ръце от радост, когато преди няколко месеца дългоочакваната премиера се състоя. Изумителното внимание към детайла и епохалната доза лукс на стандартната Panamera ни карат да мислим, че Sport Turismo много по-често ще разкарва стикове за голф, отколкото съдомиялни. От друга страна, който може да си позволи шестцифрената сума в евро, за да го притежава, едва ли ще се спре пред това да сложи калния планински байк в багажника.

 

Porsche 911 GT2 RS

Най-накрая Porsche показа черешката на тортата 911 поколение 991. Porsche ще направят точно 1000 броя, а цялата серия вече е разпродадена. Най-мощното 911 правено някога разполага със 700 к.с. и 750 Нм, което означава с цели 120 коня над оглавяващото досега гамата 911 Turbo S.

 

Rolls-Royce Phantom VIII

От Rolls казват, че обновеният Phantom е най-тихият автомобил в света и подплатяват твърдението си с доста... „подплати“. Използвана е близо 130 кг шумоизолация, стъклата са двойни с дебелина 6 мм, по купето разполагало с „лети алуминиеви свръзки“ за допълнителна изолация. Британците са работили тясно и с производителя на гуми за да получат нещо наречено 'Silent-Seal', което така и не разбрахме какво означава, но добавяло още тишина към преживяването.

 

Tesla Roadster 2

Всички цифри около новата Tesla Roadster са… абсурдни. Мъск казва, че 4-местният кабриолет (стъклен махащ се покрив) ще бъде най-бързата серийна кола. Задвижването е двойно, а въртящият момент на колелата е 10 000 Нм. Батерия с капацитет 200 киловат-часова, което е двойно повече от най-големите модули, с които марката разполага в момента. Това ще даде на Roadster пробег от 1000 км с едно зареждане. Динамиката? Повече от изумителна.  Класическите за нас 0-100 за около 2,1 сек, а максималната скорост щяла да е над 400 км/ч.

 

VW Polo GTI

Това е новото Polo GTI, което вече радва с 200 к.с. в сравнение със старите 192, а те идват от вече двулитров турбо мотор (преди беше с 1,8). Базовите скорости са 6 механични, като опционално може да си поръчате и 7 степенна DSG кутия, но за такава кола бихме ви препоръчали да се придържате кум базовите скорости.

Първородната Godzilla!