Карахме новото Kawasaki Ninja 400 и KTM 790 Duke

  • Галерия с 35 снимки. Галерия с 35 снимки.

02 May 2018

„Този е чисто нов, нали?“ Попитахме след като усетихме миризмата на ново, идваща от Ninja 400. „Току-що махнахме найлона от седалката за вас“, отвърнаха домакините. Така започнаха изминалата събота за нас, с каране на няколко чисто нови мотора.

Мястото на събитието бе картинг писта „Красна Поляна“, където EDImotocenter организираха първите в България KTM Orange Days. Събиране за фенове на австрийската марка, на което всеки с валидна категория A (или A2, което също бе интересно), можеше да кара някои от новите модели на KTM.

Не само на KTM обаче, защото освен любопитния 790 Duke, който бе акцент на събитието, Еди бе докарал и новите Kawasaki Ninja 400 и Z900RS. Те също се предлагаха за тест, а за гледане, пипане и сядане, бяха изложени супер интересните Husqvarna Vitpilen 401 и Svartpilen 401, за които писахме през 2016-та, тогава все още прототипи. Там бе и могъщият KTM 1290 Super Adventure S (кликнете тук за материала на могъщата R версия), както и още няколко байка.

Ninja 400? Може да е „само 400-ка“ за притежателите на категория А, но подходящият за A2 лиценз байк може да бъде доста любопитен и за първите. Двигателят е прекрасен, усеща се адски жив, с 45 к.с. и 38 Нм, който са повече от адекватни за 168-килограмовия байк. Вилката е с по-дебели колове, вече 41 мм (37 мм преди), спирачките са леките и мощни Nissin, а таблото е с готин LCD дисплей. За малкото време на байка усетихме, че се управлява чудесно на не особено широката картинг писта, така че очакваме навън да се усеща още по-свободен.

KTM 790 Duke е по-голям хулиган от Ninja-та. Той се задвижва от чисто нов LC8c двигател с 800 кубика, като паралелната конфигурация – освен доста тяга – гарантира и много приятен звук. Мощността е 105 к.с., максималният въртящ момент е 87 Нм, а масата е 149 кг. KTM 790 Duke също може да се вземе в изпълнение за категория A2, което допълнително разширява възможностите за реализация на готиния байк. Bosch ABS-ът дори предлага режим ‘Supermoto’, когато решите „да му отпуснете края“. Впечатленията? Лесен за каране мотор, който може да бъде доста див. Това ни се искаше, да излезем на пътя и да видим какво наистина може 790.

А що се отнася до Kawasaki Z900RS, това е изключително благ мотоциклет изпълнен в духа на 70-те, но с модерни технологии. Позицията на каране е еднакво удобна за града и за по-дълги преходи, ако не ви пречи липсата на стъкло отпред. Непреходен дизайн, 4-цилиндров двигател с обем 950 кубика, 215 кг. Една от готините страни на този мотор е, че е достатъчно мощен за да му се насладят опитните карачи, като същевременно е достатъчно „благ“ да се кара сигурно и от по-неопитните. Вижте му и таблото – комбинацията от класически кръгли уреди и LCD дисплей по средата е прекрасна.

Това са първите ни впечатления от трите байка, като по-нататък се надяваме да можем да ги покараме и за по-дълго, за да представим детайлен тест на машините Разгледайте галерията и кликнете на оранжевите букви в текста, който са приятни препратки.

Фотография: EDImotocenter, Иван Монев.

Лукс от Китай!