BMW X5 xDrive45e има 394 к.с. и харчи 2,1 л/100 км
Три месеца след премиерата на четвъртото поколение BMW X5 баварците са готови с плъгин хибрида. Той носи означението xDrive45e iPerformance и използва 6-цилиндров 3-литров TwinPower Turbo с 286 к.с. и електромотор със 112 к.с. (82 кВт). Така системната мощност достига 394 к.с. (не ги събирайте като по математика, тук играят други сметки), а въртящият момент - 600 Нм.
Благодарение на това ускорението до 100 км/ч отнема 5,6 секунди по пътя към максималните 235 км/ч. До магистралното ограничение от 140 км/ч може да се движите изцяло на ток, твърди BMW.
Новата по-голяма батерия осигурява впечатляващите 80 км пробег изцяло на ток, което (дори да приемем, че е силно завишено заради тестовия цикъл) все пак обещава поне 50 км, достатъчни за средностатистически работен ден.
Средният разход е 2,1 л/100 км, естествено, ако броим първите 100 км, в които батерията е пълна. Но ако пътят ви до работа и обратно е под 80 км, може да се окаже, че има дни, в които 3-литровият мотор изобщо няма да се събужда. Тъжно и все пак модерно.
Хибридът идва с 8-степенна автоматична скоростна кутия, двойно предаване xDrive и пневматично окачване. Зареждането с ток е запазено от страната на водача, в задната част на калнтика. Продажбите започват догодина, все още цените не са ясни.
Междувременно BMW крои лоши неща на двигателя с вътрешно горене!