Видяхме новото BMW X5, два месеца преди световната му премиера. Колата е впечатляваща

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

13 Sep 2018

Ексклузивна предпремиера, така може да се нарече събитието, на което ни покани BMW България. Колата - новото BMW X5. Толкова ексклузивна, че на гостите не им бе позволено да снимат. В интернет има официална информация и снимки на колата, но все пак не такива от представяне - домакините искат да запазят елемента на ексклузивност за тогава, за официалната премиера. И тук е важно да уточним, че част от галерията е с източник BMWBLOG, където са качвани снимки от клиенти, присъствали на подобни на нашата предпремиери (бялото X5 е хибридната версия xDrive45e, а черната - M50d).

Събитието бе уникална възможност да да се докоснем до колата преди всички останали. Екземплярът бе предпроизводствен прототип, екипиран с на практика всичко, което ще може да се поръча с автомобила. И боядисан в бяло, което прави колата още по-внушителна.

Срещата на живо е различна от разглеждането на снимки и гледането на видео, това е ясно. Ясно ни стана и, че огромните 22-инчови джанти всъщност седят доста хармонично на колата, като причината за това е, че новото X5 G05 е по-голямо отпреди. Пораснало е с 36 мм на дължина, вече 4922 мм, като междуосието е отбелязало още по-сериозен ръст от +42 мм, който се усещат особено на задния ред. Мястото е много, багажникът също е голям (650 литра, като при бутане на всички облегалки колата може да побере 1860 литра) и с геометрични форми, а потъващата в пода ел. щора е решение, което със сигурност ще бъде копирано и от други производители.

Предпремиерният автомобил бе екипиран и с т.н. ‘Crafted Clarity’ пакет: скоростен джойстик от масивен кристал, като от същия са направени и старт/стоп бутона, селектора на iDrive системата и въртящият се регулатор на звука на стереото. Кристалът е студен на пипане и се усеща супер качествен.

И макар таблото да напомня на това на Серия 5, когато седнахме на шофьорското място, се уверихме, че усещането е различно. Промените са по-осезаеми, а позицията на седене прави разликата още по-сериозна. При сравнение със предходното X5, разликите са фрапантни в полза на новото. А старото далеч не лоша кола.

Шоу колата бе в бензиновото изпълнение xDrive40i, което се задвижва от 3-литров редиви 6-цилиндров турбо мотор с 265 к.с. и 620 Нм, като по-големият 4,4-литров V8 за xDrive50i (462 к.с. и 650 Нм) няма да се предлага в Европа. У нас ще могат да се купят още xDrive30d, версия, която определено ще бъде бестселър за новото поколение G05- 3-литров дизел с 265 к.с. и 620 Нм. Над него пък седи M50d с могъщия 3-трилитров дизелов шестак с 4(!) турбини: 400 коня и стабилните 760 Нм. По-нататък очакваме и X5 M, което ще генерира около 610 коня.

Това X5 е и първият X модел, който ще може да се поръча и с офроуд пакет. С него идва и въздушното окачване с възглавници на двете оси, даващо диапазон на регулиране на клиренса от 80 мм. Иначе, ново X5 ще се поръчва с основно с две линии - xLine и M Sport. 

Разгледайте галерията с официалните прес снимки на колата, гледайте видеото, като след това може да кликнете и на представеното в интернет съвсем скоро X5 xDrive45e – хибридната версия, която е с 6-цилиндров бензинов мотор и предлага системна мощност от 394 к.с. (и 600 Нм). Официалният разход на тази версия е впечатляващ: средно 2,1 л/100 км и до 80 км чисто електрически прбег.

Фотография: BMWBLOG и BMW Group.

Лукс от Китай!