Новото BMW 330e: лошо момче с добро образование
Само няколко дни след появата на M340i баварците вадят нов вариант на свежата “тройка” G20. Означението е 330e, което трябва да ви е познато, защото версията със същата табелка на старата Серия 3 беше неочаквано приятна за каране. В смисъл, че приятно лесно губеше сцепление на задния мост, ако схващате посоката на мислите ни... Нямаме причина да се съмняваме, че 330e ще се представи добре и при седмото поколение на “тройката”. Двулитровият бензинов турбо мотор с четири цилиндъра сам е достатъчен за 184 к.с., но като добавим електромотора общата системна мощност достига доста приличните 252 к.с. в комбинация с 420 Нм. Въпросните числа са почти идентични с тези на плъгин хибрида при F30, но тук новост е системата XtraBoost, която извлича от електромотора още 41 к.с. за кратко - например при изпреварване. Максималната скорост е 230 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 6 секунди. Това са добри числа, ако бързате. Но ако кротко си пътувате към работа, 4-цилиндровият двигател може да не се включва с дни. Инженерите на BMW са успели да увеличат пробега на ток от 22 до цели 60 км, благодарение на новата 12-киловатчасова батерия, а 60 км звучат като съвсем достатъчни за повечето ситуации в града. Благодарение на този сериозен пробег средният разход на гориво (през първите 100 км с пълна батерия, както се измерва въпросната величина) се ограничава до едва 1,7 л/100 км. Максималната скорост на ток е вдигната до 140 км/ч, така че поне на хартия би следвало за кратки качвания на магистралата батерията да е достатъчна.
Но да забравим за електрическото задвижване, защото, подобно на всяка друга “тройка”, и тази има режим Спорт, където ще имате възможност да усетите пренастроеното за модела окачване и да се насладите на типичното за марката пътно поведение.
Продажбите започват през юли 2019, когато 330e ще се предлага и като комби. Нямате търпение? Междувременно може да разгледате останалите варианти на G20...