Има надежда за дизела! Новият VW Golf TDI ще е с до 80% по-чист от предшественика си


31 Aug 2019

Дизеловото гориво по принцип не се възприема като много... „фенско“, така да го кажем. Почитателите на силовия тунинг и на високите скорости по презумпция залагат на бензина, но нафтата е пръв избор за наистина много голяма част от шофьорите, особено в България. Да не говорим, че силовият тунинг и за това гориво е доста силно развит, но не това е темата на днешния ни разговор.

Дизелгейт, скандалът с прикритите вредни емисии от Volkswagen, а и от куп други производители, изглеждаше, че ще сложи край на съществуването на дизеловите двигатели. Не бързо, но постепенно и сигурно. Добри новини обаче идват от същата компания, която очерни името на дизела.

Volkswagen обяви, че е разработил технология за пречистване на изгорелите газове на дизелови двигатели, която унищожава до 80 процента от невидимите азотни оксиди, които се смятат за най-вредни и опасни. Още по-любопитното е, че тук не говорим за концептуална технология, която ще видим (потенциално) в бъдещето, както по-често става, а за готова серийна система, която дори можете вече да си купите.

Пречиствателите на 2-литровия TDI Evo вече разполагат с два SCR катализатора, които впръскват AdBlue добавка на два пъти. Тази система, която VW нарича Twin Dosing, вече се предлага в обновения Passat, а всички TDI мотори на новия Golf 8 също ще я получат.

Немците казват, че постигнатите резултати от 80 процента по-малко NOx са били измерени в реални пътни условия, а не на стенд. Това ни дава поводи да се надяваме, че дизелите далеч не са изпели песента си, тъй като определено ни харесват.

Първородната Godzilla!