Юън Макгрегър и Чарли Бурман прекосяват Патагония с… електрически Harley-Davidson LiveWire


17 Sep 2019

Помните ли епичните приключения на Юън Макгрегър и Чарли Бурман? Мотоприключения през над 30 хил. км, сглобени в култовата поредица ‘Wong Way Round’, излъчена в края на 2004-та година. Тогава двамата, заедно със също каращия мотор оператор Клаудио вон Планта, допълнени от още двама продуценти, прекосиха разстоянието от Лондон до Ню Йорк. Уникалната поредица ‘Wong Way Round’ бе съставена от седем епизода, и освен страхотното настроение и оригиналност, ни радваше с парчета на „Стереофоникс”, „Блър”, „Колдплей”, „Орбитал”, „Масив Атак” и „Редиохед”.

Поредица, която вдъхнови много хора да се качат на мотоциклет, други да потеглят на подобни пътешествия, както и двете едновременно. Тогава Юън и Чарли караха специално подготвени BMW R 1150 GS, снабдени с камери, микрофони и дори дисплей на таблото, за да може Клаудио да следи какво снима с каската си. Любопитен факт е, че в подготвителната фаза екипът обсъждал различни възможности за машини, в това число и с марка Honda. Юън предпочитал BMW, а Чарли – KTM. Последвали тестове, след които Макгрегър отстъпил и се съгласил да заложат на австрийската марка.

В последствие обаче KTM отказали да дадат мотори на екипа, съмнявайки се в успеха на приключението и продукцията. Тогава BMW предоставили трите GS-ки, за двамата главни герои и оператора. ‘Long Way Down’ последва през 2007-ма година. Този път керванът потегли от Шотландия и прекоси 18 държави, през Европа и Африка, чак до Кейп Таун. Машините отново бяха BMW, този път R 1200 GS Adventure.

А ето, че сега е ред на ‘Wong Way Round’, третото приключение от поредицата, което се снима в момента и което ще ни преведе през Южна Америка, Мексико, с финал в Лос Анджелис. Продукцията все още не е оповестила точният маршрут, но в интернет вече се срещат снимки на екипа. Като тези от Патагония и ледникът „Перито Морено”.

Моторите? Това може би е най-интересната част. Този път дуото, заедно с Клаудио, карат Harley-Davidson LiveWire, първият… електрически модел на американската марка. Заедно с трите байка са забелязани два буса Mercedes-Benz Sprinter 4x4, превозващи генератори, един Ford F350, както и два също електрически пикапа Riven. Да, екипът се е подсигурил с генератори, може да възкликнете, но това не е учудващо, предвид местата, които ще посетят. При предходните поредици често нямаше бензин в близост, камо ли зарядни станции с ‘Type 2’ накрайници.

Harley-Davidson LiveWire се задвижва от т.н. ‘H-D Revelation’ електромотор със 105 к.с. и 116 Нм, захранващ се от високоволтова система и батерия с капацитет 15,5 кВтч. Официалният пробег на еко байка е 153 км при комбинирано каране и 235 км при градско, в идеални условия. Това обаче са заводските данни, при това за серийното изпълнение на LiveWire. От снимките в Инстаграм виждаме, че трите мотора са оборудвани с джанти със спици (серийно идва с лети) и значително „по-рошави” гуми от стандартните. Като сложите и дисагите с багажа и снимачната техника, пробегът на LiveWire би следвало да намалее осезаемо.

Именно това, цялата логистика около едно такова приключение, както и факта, че моторът е напълно нов, не само, като модел, но и като техника, прави идната поредица ‘Long Way Up’ още по-интересна. Чакаме първия епизод с огромно нетърпение.

Сбогом V10!