Koenigsegg извади абсурдно бързия Jesko Absolut на пистата


14 Apr 2020

Най-бързият Koenigsegg. Това е Jesko Absolut. Версията с подобрена аеродинамика и свален заден спойлер е толкова бърза, че Koenigsegg не смята, че някога изобщо ще се опита да направи по-бърза кола. Ако се намери достатъчно дълга права и пилот с достатъчно големи топки, Koenigsegg очаква ракетата да надхвърли 500, дори 530 км/ч. Точка, Bugatti.

В началото на април, месец след виртуалната премиера от автосалона в Женева, Koenigsegg вади новото си оръжие на пистата в Енгелхолм, Швеция. Няма да се прави опит за скорост - съоръжението е прекалено късо. Но за ефектна фотосесия, която да стопли сърцата ни в кризата, е напълно достатъчно.

Супер галерия на класическия Jesko

Jesko Absolut предлага аеродинамичен коефициент от 0,278 Cd, лишен е от огромното задно крило на Jesko, а освен това има по-малко отвори за охлаждане в предницата. Задните джанти са покрити, за да се подобри с още малко аеродинамиката при високи скорости. Въпреки това притискане не липсва. Ако погледнете колата отгоре, ще видите, че цялата задна част е оформена като гигантско крило. При 250 км/ч въздухът добавя 800 кг притискане, а при максимална скорост ще осигурява около 1400 кг…

Други промени спрямо стандартния Jesko включват по-компактно предно окачване и добавянето на двете перки, вдъхновени от изтребител F-15. Те помагат за стабилизирането на колата при скорости над 400 км/ч. 

Jesko Absolut се задвижва от същия 5-литров битурбо V8 на Jesko. Мощността му с E85 е 1600 к.с., а въртящият момент - 1500 Нм. Ако се зареди с обикновен 95-октанов бензин, мощността пада на 1280 к.с. Да живеят еко горивата!

Битката на максималните скорости между VW Group и Koenigsegg може и да не се състои никога, но ако иска изобщо да остане в нея, Bugatti ще трябва доста да поработи по своя Chiron. Chiron, който признаваме, че доста харесахме при последната си среща:

 

Сбогом V10!