Това е Mil-Spec Hummer H1 с 6,6-литров нафтов V8, 500 коня и… 1355 Нм
И цена, която започва от 269 500 долара. Ле-ле! Но сумата не трябва да ви учудва, защото Mil-Spec са направили доста промени по военната машина Hummer H1. Макар, че имаше и версии за цивилните, които си бяха на практика същите, като служебните коли на щатските войници по онова време, само че с малко повече финес в интериора.
Вероятно всички познавате ръбатия Hummer H1, който General Motors произвеждаше между 1992-ра и 2002-ра, но може би малко от вас знаят произхода на машината. Ясно е, че е военен, но концепцията и датира от началото на 80-те.
През 1983-та на въоръжение влиза HMMWV M998 – съкръщението идва от ‘High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle’, или както му викали на галено военните – ‘Humvee’. Разработката тогава е дело на AM General, фирма специализираща изцяло в производството на машини за военни цели, като любопитен факт е също, че Lamborghini LM002 също е било разработено за военните, при това именно за американските, които обаче не одобрили прототипите (били много жадни, но не само заради това).
И след, като г-н Терминатор реши, че иска да си кара такъв с регистрация, GM видяха възможност и купиха лиценза, регистрираха марката Hummer, пуснаха леко напудрения вариант, като H1, последва H2, които нямаше нищо общо с култовата „единица“ – базата му бе сходна с тази на Cadillac Escalade -, a накрая дойде и „Бейби Hummer“-ът H3. С маса 2,2 тона и шаси, като на Chevy Silverado.
След което светът заклейми разточителните SUV-та (продължавайки да купува все повече по-малки обаче…) и Hummer бе обречен, за голямо съжаление, защото колкото и безсмислен да бе, той бе толкова и чаровен.
Чар, който е обединил три момчета създали марката с красноречивото име Mil-Spec. Представете си я, като Hummer H1 еквивалента на творящите с Porsche калифорнийци от Singer Vehicle Design.
Машините им използват само купето и шасито от оригиналните H1, всичко друго е ново и преработено. Двигателят е 6,6-литров турбодизелов V8 Duramax, с много завидни показатели: 500 к.с. и 1355 Нм. Ако има достатъчно сцепление, тази машина вероятно може да тегли ремарке с… контейнеровоз. И ако издържат скоростите, които също са сериозни: Allison 1000 автомат със 6 степени, монтиран също в Chevy Silverado и камиона GMC Kodiak. Който няма нищо общо със Skoda Kodiaq.
Пак не е спортен автомобил, макар че ускорението от 0-100 км/ч става за около 6,8 секунди, а максималната скорост е… 154 км/ч. Не очаквайте повече от машина с маса… 3,4 тона. Окачването също е модифицирано сериозно, осите са портални, което позволява много висок просвет и нищо, което да закача в камъните отдолу. Монтирани са въздушни възглавници, спирачките вече работят, а салонът е космически в сравнение с всички останали H1-ци.
Не, че е най-практичният, защото при тази широчина очаквате място за четирима, един до друг, а всъщност общо 4-те места в салона са забити в четирите ъгъла на машината, поради спецификата на вкараните в пода задвижващи чарколяци.
Готиното в случая е, че тези пичове не са променили радикално екстериора. Колата може да се поръча с три типа надстройка, а опциите могат да бъдат най-различни.
Какво мислите за тези Mil-Spec H1-ци?