Новото BMW R 1250 RT има 10,25-инчов дисплей и адаптивен круиз контрол

  • Галерия с 23 снимки. Галерия с 23 снимки.

16 Oct 2020

Адаптивен круиз контрол. Допреди няколко години това бе рядко срещана автомобилна опция, а сега BMW я предлага за новия боксерен турист R 1250 RT. Сериозна изненада не толкова заради сложността на системата, а заради това, че ще е интересно да карате мотор, който намалява и ускорява самостоятелно. Честно казано нямаме търпение да яхнем тестовата машина догодина и да пробваме как работи ACC-то.

BMW R 1250 RT идва с още новости под общия знаменател „За първи път при моторите“. Като например 10,25-инчовия дисплей, чиито размер е доста приличен и за вграждане в автомобил. Досега повечето модели на BMW Motorrad ползваха 6,5-инчов панел, но явно немците са решили, че по-голямото е по-доброто. Управлението на функциите му става както досега, чрез BMW iDrive аналога на BMW Motorrad, въртящ се и „чупещ се“ пръстен при лявата ръкохватка. Тя е супер удобна и интуитивна за използване.

Дисплеят вече може да се изкарва и подробна карта на навигацията. Досега по-малкият TFT дисплей показваше само стрелки и метри, чрез връзката си със смартфон, но вече картинката е пълна. Самият смартфон пък може да се зарежда безжично - също за пръв път при моторите – в отделението за вещи вляво, при лявата… тонколона.

Карахме R 1200 RT преди няколко години, из Алпите, и смеем да твърдим, че музиката е доста прилична и се чува дори при скорости от около 140 км/ч. За това помага и голямото челно стъкло, което се регулира по височина електрически, чрез бутон. От BMW казват, че сега стереото е още по-добро.

Дизайна? Видимо и той е нов, като най-големите промени са в предната част. Фаровете вече са изцяло LED, като дори имат и завиваща функция. Добавени са и дискретни аеро елементи за подобряване на защитата от въздушната струя, както и за обезшумяване на машината.

По отношение на задвижването няма промени. Двигателят е 1254-кубиков 2-цилиндров боксер със 136 к.с. при 7750 об/мин и максимален въртящ момент от 143 Нм при 6250 об/мин. Режимите за каране стандартно са три, като вече има и Eco.

Много практичен и интересен!