BMW връща абревиатурата CSL за новото най-бързо M4
CSL идва от немското Coupe Sport Leichtbau и се превежда като “олекотено спортно купе”. BMW не беше използвал абревиатурата от представеното през 2004 M3 CSL – това е далечната епоха, в която M4 все още не съществуваше като означение за версията Купе. После през 2015 новото поколение вече носеше името GTS. Но както и да го наричат, зверчето представлява олекотена версия на стандартното M4.
Според последните данни на BimmerPost.com колата ще дебютира през следващата година, като баварците ще ограничат серията до няколкостотин броя, за да я направят по-ценна за колекционерите (и да могат да вдигнат цената, разбира се).
Техническите данни засега се пазят в тайна, но някак звучи логично олекотената версия да е базирана на варианта със задно предаване и да разчита на 6-степенната ръчка. Ура! В момента най-лекото M4 тежи 1674 кг (с пълен резервоар, но без шофьора), така че очакваме CSL да е доста по-близо до 1550 кг. Ако можем да си позволим подобно сравнение, то при E46 версията CSL беше с около 110 кг по-лека от стандартното M3. Разбира се, бихме очаквали инженерите на BMW също така да увеличат мощността, макар че не очакваме нещо драстично в тази посока - може би изравняване или леко надхвърляне на 510-те конски сили на M4 Competition.
Вижте какво става, когато шофьор на M4 скочи на спирачките при 280 км/ч!
За още потентни BMW-та, гледайте видеото ни: