Какво знаем за Mercedes EQS дотук?

Какво знаем за Mercedes EQS дотук?
05 Apr 2021

Десет дни преди световния си дебют на 15 април Mercedes EQS е една от най-очакваните премиери за годината. Според много анализатори електрическата лимузина ще е най-добрият електромобил в света и ще вземе короната от Tesla Model S и Porsche Taycan.

Mercedes все още пази много от подробностите в тайна, но все пак разполагаме с достатъчно детайли, които събрахме тук.

Модели и мощности

Ще има няколко варианта задвижващи системи, като поне три от тях са известни и сега: EQS 450+, EQS 580 4Matic+ и EQS AMG.

EQS 450+ ще се задвижва от електромотор само на задния мост. Той ще има 333 к.с. и 568 Нм. По-скъпият 580 4Matic+ ще има два електромотора, 523 к.с. и 855 Нм, комбинирани с двойно предаване. Вариантът AMG очевидно ще предлага още по-сериозни числа, но засега не знаем какви точно - вероятно около 650 к.с., 1000 Нм и двойно предаване.

Всички варианти ще имат електронно ограничена максимална скорост от 210 км/ч, за да се увеличи пробега с едно зареждане.

Пробег

Най-далекобойният EQS ще изминава 770 км с едно зареждане (според цикъла WLTP). Това ще бъде вариантът с голямата 107,8-киловатчасова батерия. Ще се предлага и по-малка 90-киловатчасова батерия. Пробегът с едно зареждане няма да е толкова съществена величина, защото се очаква Mercedes да обяви бързо зареждане с до 200 кВт (350 кВт според някои слухове) и огромна мрежа от 500 хил. зарядни станции в цял свят, плащането на които ще става директно през приложение за телефон, свързано със софтуера на автомобила.

Най-аеродинамичният автомобил в света

С коефициент на аеродинамично съпротивление от едва 0,20 EQS ще бъде най-обтекаемата кола в света. Това означава не само по-голям пробег, но и по-тих интериор. Нещо, което може да очаквате от електрическия брат на S-класата.

Интериор

Вече ви показахме 56-инчовият извит екран, който заема практически цялата широчина на интериора. Всъщност той се състои от три отделни екрана, които създават ефектна илюзия за един общ. Системата с 8-ядрен процесор и 24 GB RAM е толкова сложна и скъпа, че дори тук тя няма да е серийна, а ще се предлага като допълнително оборудване. Серийният EQS ще разчита на два екрана (12,3 и 12,8-инчов) като в S-класата.

Облачни услуги

EQS винаги ще бъде свързан с интернет, за да осигурява на пътниците си полезна информация. При по-дълги пътувания колата автоматично ще избира най-подходящите точки за зареждане. Когато в навигацията избирате къде искате да отидете, ще може да зададете и желано количество енергия в батерията при пристигане, така че EQS ще знае къде трябва да спрете за зареждане и колко време да останете там. Нещо повече, системата на борда на колата винаги е във връзка с облака, откъдето получава информация за трафика, времето и състоянието на зарядните станции по пътя - например дали те са натоварени или свободни.

 

 

Фенове сме! A вие?