BMW разработва четири нови електрички, но и обща платформа за електромобили и дизели


26 Aug 2021

BMW гледа много сериозно на пенсионирането на двигателя с вътрешно горене, но определено смята да го направи със стил. И не веднага. Макар да направи голяма пауза след i3, сега баварската компания не смята да губи време и е готова с цял куп изцяло електрически премиери.

Към актуалната гама, която се състои от i3, i4, iX3 и iX, в следващите две години ще се добавят още четири е-модела. 

 

Още през 2022 BMW ще представи електрически версии на флагмана си Серия 7, както и на най-малкия си кросоувър – X1. И двете коли ще се произвеждат в Германия, за разлика от iX3, който идва в Европа от Китай.

През 2023 на сцената ще видим електрическа Серия 5, както и е-версия на MINI Countryman. 

 

Най-съществената стъпка към електрификация ще стане през 2025 г., когато инженерите на компанията ще са готови с първия модел, който ще използва новата обща платформа, засега известна като Neue Klasse. На нея ще могат да се изграждат както електрически, така също бензинови, дизелови и плъгин хибридни модели за марките BMW и Rolls-Royce.

За щастие BMW, единствена от големите германски компании, обяви, че не смята да спира разработките на нови двигатели с вътрешно горене. Баварците смятат, че ДВГ има бъдеще, което няма да им попречи в следващите десет години да продадат 10 млн. електромобила – толкова поне са те по план. Същият план предвижда през 2025 г. 25% от продажбите на компанията да се състоят от електромобили. Компанията от Мюнхен е и една от малкото, които все още инвестират сериозни средства във водородни разработки. Водородните електромобили не носят на борда си толкова голяма батерия, но пък се нуждаят от скъпи и обемни резервоари, а освен това са зависими от слабо развитата мрежа от станции за водород.

 

Фенове сме! A вие?