BMW R 18 от WalzWerk е готин мотоциклет с боя за Porsche 356


31 Aug 2021

BMW R 18 е интересен мотоциклет и в серийното си изпълнение, макар че то също може много да варира, заради ооогромния списък с оригинални „добавки срещу още кеш“ на BMW Motorrad. Двигателят му е доста сериозен, с обем от 1,8 литра и не толкова впечатляващите на този фон 91 к.с. Максималният въртящ момент обаче е автомобилен – 158 Нм, като почти всички (150 от тях) идват още от 2000 об/мин.

И макар самите BMW Motorrad да разшириха гамата на R 18, която вече включва 4 различни модификации – нормалния, Classic, R 18 B и R 18 Transcontinental, винаги ще се намерят хора, които искат нещо още по-различно. Тези желания се изпълняват от ателиетата за персонализация, като дори самият производител толерира този подход, още от представянето на ‘Heritage’ гамата си и BMW R nineT през 2014-та. Какво значи това? Ами, че самите BMW Motorrad проектират тези мотори така, че да се работи (модифицират) лесно по тях. Нещо повече, марката показа този двигател наречен ‘Big Boxer’ първо с няколко ‘custom’ проекта и чак около година по-късно разкри серийната машина.

Моторът от галерията е дело на немското ателие WalzWerk и по-специално на неговия основател Маркус Верк, чиято идея обаче е по-скоро да предложи комплекти за промяна на серийния мотор, отколкото еднократно упражнение в стил „Вижте какво мога!“. Верк казва, че планира да направи общо 12 такива мотора, което означава по един на месец. И поради тази причина фабрикуването на частите за проекта е било целенасочено по-просто, което обаче не означава ниско качество или лиса на ефектна визия, нещо което личи и от снимките. Маркус, освен че му харесва, го прави и за пари. Логично нали? Да, но не всеки си го признава в толкова прав текст, като него: „Изкарвам си хляба с преработка на мотори вече 31 години и не искам да изобретявам колелото наново. Не е необходимо да превръщам R 18 в космически кораб, както направиха някои от моите конкуренти. Аз по-скоро се фокусирам върху комерсиалния начин на работа, ако ме разбирате,“ споделя той пред bikeexif.com

„За година правим около 70 мотора, Shizzo и R nineT сериите ни, както и R 18. И повярвайте ми, това ме прави много по-щастлив от времето на Walz Hardcore Cycles“, когато превихме мотори за по 150 хил. долара за клиенти, като Брат Пит и Кими Райконен“.

В галерията виждате т.н. ‘Bobber’ комплект, с доста минималистична задна секция. Седалката е плаваща и се предлага в два размера, като всяка може да се мести напред-назад в обсег от 75 мм. Зад нея е доста по-компактния от серийния калник, обвиващ гумата и с интегрирани в също елегантните държачи LED светлини. Последните са почти невидими, когато не работят и изпълняват двойна функция, стоп светлини и мигачи.

Моторът е спуснат към земята с почти 8 см, вилката е скъсена и вече е с прогресивни пружини, а отзад е монтиран шок Touratech изработен специално за WalzWerk и с настройка на височината. Колелата също са сменени с ‘Big Tyre’ комплекта 21x3,50” отпред и 18x6” отзад, но джантите са наплетени на оригиналните главини.

Предната част също е по-стелт, по-компактна. Фарът е монтиран по-ниско и назад, резервоарчетата на предната спирачка и съединителя са по-минималистични, лостчетата са настройващи се, а кормилото е повдигнато и с мигачи в двата края. Последните вероятно са на също немската фирма motogadget.

Стелт визията се допълва и от изпускателната система, която вече не е с хром, а с черно керамично покритие. То е положено и на главите, заводските надписи ‘1800 CC’ над тях са сменени с такива на WalzWerk, а двете гърнета са специално изработени за проекта от SC Project.

Цветът? Мекото синьо е от палитрата на Porsche за 356, допълнено от четни контурни ивици. Финална ретро нотка са класическите емблеми – те идват от BMW Motorrad, но са опция за R 18, като такава е положена и на челото на ‘Big Boxer’.

Разгледайте галерията, след което може да кликнете на тази снимка долу. Това е най-новото издание от семейство R 18, наречено е Transcontinental и идва със стерео Marshall.

Източник: bikeexif.com

Фенове сме! A вие?