Второто поколение Audi Q3 е тук, ура!

  • Галерия със 17 снимки Галерия със 17 снимки

26 Jul 2018

Audi определено е в серия. След като извади новите A8, A7, A6 и A1, след като даде на света Q8, обнови TT и RS 4, сега инголщатската компания е готова и с второто поколение Q3. Време беше, предшественикът му се задържа на пазара цели седем години, което в тази бързо доскучаваща автомобилна епоха си е цяла ера. Дори след обновяванията от 2014 и 2015, Q3 имаше нужда от свежа глътка въздух. Тя идва под формата на изцяло ново поколение - по-голямо, по-умно и по-ръбато. И за щастие - със собствен дизайн, а не просто копие на някой от по-големите модели. Увеличението на дължината е с цели 97 мм, широчината също е нараснала с внушителните 18 мм. Интериорът пък бие шута на аналоговите уреди - дори базовият вариант идва с дигитално табло, а централната конзола е получила последната версия на инфоразвлекателната система MMI. Ивиците от алкантара са готин детайл, който доскоро бяхме свикнали да виждаме в три пъти по-скъпи коли.

Двигателите не са нови - виждали сме всеки от четирите в различни модели на VW Group. Очаквано до един са четирицилиндрови турбота. Базовият е 1,5-литров бензинов с деактивация на два от цилиндрите, 7-степенен автоматик и предно предаване. Има 150 к.с. и носи супер нелогичното име 35 TFSI. 40 и 45 TFSI използват същия 2-литров мотор (което е още по-нелогично, но се подчинява на новата логика за имената на Audi), но вече със 180 и 230 к.с., плюс апетитна добавка quattro. Самотното дизелово предложение (поне още го има, предвид факта къде нощува бившият шеф на Audi) е 2-литровият 35 TDI с ръчка и също с двойно предаване.

Би следвало новото Q3 да се кара доста по-приятно от предшественика си, като се има предвид новата платформа. Тя е същата, която стои под VW Tiguan, Seat Ateca и Skoda Karoq. Окачването може да се поръча с настройващи се амортисьори, стандартни пружини или спортна настройка при S-Line. Естествено целият арсенал от системи за активна безопасност е на борда, така че да се чувствате сигурни във всякакви условия на пътя.

 

Първородната Godzilla!