Новият достъпен Koenigsegg изглежда брутално. Тежи 700 кг и вади 700 к.с. от 3-цилиндров мотор


26 Apr 2020

Преди да скролнете нататък и да заклеймите снимките тук като измислени рендъри на случаен ентусиаст, нека кажем, че въпросните рендъри са подготвени от Еса Мустонен под зоркия поглед на главния дизайнер на Koenigsegg Саша Селипанов и самия Кристиан фон Кьонигсег. Еса е един от стажантите в програмата на шведската компания, заел се да покаже как би могъл да изглежда един евентуален бъдещ “масов” Koenigsegg.

Четвъртият модел на компанията (след Regera, Jesko и Gemera) ще бъде най-малкият и лек Koenigsegg, правен някога. С маса от едва 700 кг и мощност от 700 к.с., той повтаря в по-малък мащаб забележителното постижение на One:1. Въпросната мощност, смята Мустонен, може да се извади от и без това епичния 3-цилиндров 2-литров мотор на Gemera, който при нея произвежда 600 к.с.

Препратките към фантастични автомобилни легенди не свършват тук. Както виждате, интериорът следва завета на McLaren F1 с 3-местна структура. 

Ако някога идеята от тези рендъри стигне до серийно производство, то вероятно ще видим премиерата на отделна марка - RAW. Всъщност тя е създадена по-рано от Саша Селипанов и днес вече е собственост на Koenigsegg.

Новият прототип едновременно използва някои от дизайнерските похвати на актуалната гама на Koenigsegg, но без да се плаши от въвеждането на нови похвати, особено в предната част. RAW, според Мустонен, е вдъхновен от суперколите на 70-те. Ако смятате, че огромният отвор в предницата нарушава аеродинамиката - помислете пак. Той е съществена част от ефекта на Вентури, на който се базира сериозното притискане към асфалта на концептуалния модел.

Рендърите определено не са направени набързо и вниманието към детайла ни впечатлява. Кристиан, ти си на ход!

 

Сбогом V10!