Новите Triumph Tiger 1200 и Tiger 800, големият е със 141 к.с. Пълна галерия и четири клипа
Британската марка освежи сериозно своята адвенчър гама, която е съставена от двата модела Tiger. Единият е 800-кубиков с верига, доста удачен за офроуд, както и за пътувания, другият е 1200-кубиковия „батко“, който се задвижва с кардан и освен извън пътя, може се чувства доста добре и на мега дълги пътувания по асфалт.
Какво е новото? Започваме с Triumph Tiger 1200. Моторът е олекнал с около 10 кг, в зависимост от версията и оборудването и сега байкът тежи около 244 кг (XC) и 248 кг (XR), като се предлага в общо 5 варианта, плюс още един с ниско окачване. Това не са малко килограми, но моторът е голям и доста способен. Обновен е и редовият 3-цилиндров двигател. Машината с обем 2015 куб. см вече генерира стабилните 141 к.с. при 9350 об/мин и 122 Нм при 7600 об/мин.
Triumph Tiger 1200 идва и с доста нови помощници за каращия. Предлага се шифтър система за смяна на скоростите без съединител, ABS съобразяващ се с наклона на мотора, изцяло LED тейника за осветление, в това число и активни фарове при завиване, както и полу-активно окачване от WP. Байкът може да се поръча и с безключова система за палене, а контролните показания се извеждат на нов 5-инчов дисплей. Управлението му става с джойстик разположен на кормилото, който би следвало да е доста удобен.
Още? ‘Ride-by-wire’ газта е позволила програмирането на до 6 различни режима за каране, в това число и ‘Off-road Pro’, чието наименование говори само за себе си. Прозрачният щит вече е с ел. настройка за височината, а тази на седалката може да се избира от няколко варианта. Готин е и новият ауспух от Arrow, който се изработва от титан и карбон.
По-малкият Tiger 800 също е сериозно ревизиран за 2018-та. Той също разчита на трицилиндров редви мотор, но с обем от точно 800 куб. см. Агрегатът генерира 95 к.с. при 9500 об/мин и 79 Нм при 8050 об/мин, местещи машина с маса от около 200 кг. Най-лек е базовият XR с неговите 199 кг (сух), а най-тежка е XCA версията с нейните 206 кг.
Tiger 800 идва с над 200 промени, казват от Triumph. Байкът също може да бъде снабден с 5-ичнов дисплей и управляващ джойстик, предното стъкло се регулира на 5 нива, а спирачната система отпред е дело на Brembo. Кормилото пък е дръпнато с 10 мм назад, което е подобрило ергономията, казват британците. Разгледайте галерията с двата байка, като сме приложили и четири кратки промо клипа, за да е пълно запознанството.