Ексклузивно: представяме ви Triumph Tiger Sport 660!

  • Галерия с 25 снимки. Галерия с 25 снимки.

05 Oct 2021

Това е световна премиера - Triumph Tiger Sport 660, дебютиращ в нашия сайт в мига, в който пада ембаргото за чисто новия модел. Топъл е и още пари!

А какво представлява? Ами, най-новото попълнение в адвенчър спорт гамата на британците, заставайки в нейното начало, по отношение на своя работен обем и достъпност. Адвенчър спорт лека категория, като байкът е подходящ и за начинаещи карачи, а калибърът му го прави удачен и за градско придвижване.

Дизайнът? Виждате мотора на снимките, с целеустремена „физиономия“, малко по-различна от визията на байковете от актуалната гама, като пропорциите на машината я правят да изглежда компактна. Разцветките са три, ‘Lucerne Blue’, ‘Sapphire Black’, вариантът ‘Korosi Red’ в комбинация с ‘Graphite’, а всички светещи неща по Tiger Sport 660 са диодни. Контролното табло е с TFT дисплей, който не е цветен, като на по-големия Tiger 900, но от марката твърдят, че е първия в класа.

В унисон с традициите на Triumph, двигателят е 3-цилиндров и е на практика идентичен с този на супер успешния Trident 660. Тук той разполага с 81 к.с. при 10 250 об/мин и 64 Нм при 6250 об/мин, като над 90% от максималния въртящ момент е наличен още от 3600 об/мин и чак до 9750. Последното означава гъвкаво поведение и не толкова задължително сваляне на предавки при определени изпреварвания.

Отпред имате 41-милиметрова обърната вилка Showa, а отзад - шок на същата марка, с дистанционна настройка на предварителното натоварване. Ходът на окачването в двата края е 150 мм, а колелата са алуминиеви и идват серийно обути с Michelin Road 5. На снимките ще видите и мощната спирачна система, състояща се от 2-бутални апарати Nissin отпред и 310-милиметрови дискове. Отзад спира с 1-бутален апарат и един 255-милиметров диск.

Мотоциклетът е относително тесен, което го прави по-лесен за обкрачване. Седалката също не е много висока, 835 мм, а масата му също е разумна – 207 кг с всички течности. И като стана въпрос за течности, резервоарът е с обем от 17,2 литра, което – в комбинация от обещания разход от 4,5 л/100 км -, означава пробег от над 380 км с едно зареждане. Или реално над 300, което също е супер.

Triumph са подготвили и стабилен списък с аксесоари и различни опции. Може да поръчате т.н. ‘shifter’ за скоростите, които да сменяте в двете посоки без съединител, подгрев на ръкохватките, USB под седалката и още доста работи.

Британците също твърдят, че Tiger Sport 660 е със 17% по-евтин за поддръжка от най-близкия си конкурент. Интересна сметка, като казват, че обслужването на байка става на 16 хил. км., а колкото до цената – ще я разберем съвсем скоро, но ни казаха, че ще започва от около 18 хил. лв.

Първородната Godzilla!