Новият Triumph Tiger 900 е вече у нас


20 Jun 2020

Triumph Tiger ни е много познат мотоциклет. Нашият приятел Ивайл Симеонов, който влезе в ролята на т.н. ‘Freerider’ в кампанията ни за подаряване на ваучери за гориво през 2017-та и 2018-та, навъртя няколко хиляди километра с предходното 800-кубиково поколение на модела.

Британците показаха мотоциклета за пръв път през 2010-та, като последваха обновления през 2014-та и 2018-та, и оттогава са продали над 85 000 екземпляра. Сега обаче байкът е изцяло обновен и вече наличен у нас, в шоурума на Triumph на бул. „Ботевградско шосе“ №348, където бяхме на неговата официална премиера.

Новият Triumph Tiger 900 се задвижва от еволюция на познатия 3-цилиндров агрегат, който вече е с обем от 888 куб. см (799 куб. см преди). Максималната му мощност е 95 к.с. при 8750 об/мин, а максималният въртящ момент е 87 Нм при 7250 об/мин.

Промените са много и са съобразени с отзивите на клиентите на 800-ката. Новият мотоциклет е с по-голям клиренс и по-добро разпределение на масите, което се дължи на изместването на двигателя леко напред и новият дизайн на радиатора, който вече е разделен на две секции. Рамата е стоманена, но вече с демонтираща се задна секция от алуминий. Плюсовете са два: по-ниска маса и възможност за смяна в случай на изкривяване, което не бе възможно преди и съответно – сериозните щети при опашката не позволяваха (легален) ремонт. Резервоарът също е нов, с променена по-тясна форма, но и с литър повече капацитет, който вече е 20 литра, позволяващ и по-голяма автономност на мотора. Вече не се налага и неговото демонтиране при смяна на въздушния филтър, което улеснява обслужването на Tiger 900.

Показанията вече се изписват на изцяло дигитален TFT панел, сериен за всички версии на модела. Те са базов Tiger 900, следван от изпълненията Tiger 900 Rally и модификацията Pro, както и от Tiger 900 GT, който също се предлага в по-богато оборудван вариант Pro. Всички освен най-достъпният вариант идват с електронен контрол на сцеплението, ABS система съобразяваща се с наклона на мотора, ръкохватки с подгрев и аеро предпазители за ръцете, както GT предлага и четири режима за каране.

Тестовият байк на Triumph България е във високото изпълнение GT Pro, което предлага също електронно окачване Marzzochi (45-милиметрова обърната вилка с ход 180 мм; отзад шок Marzzochi и ход от 170 мм), т.н. шифтър за смяна на скоростите без съединител, допълнителни LED светлини, подгрев на седалката на каращия и пасажера, система за следене на налягането в гумите и централна стойка.

Спирачната система е мощна, Brembo, с 320-милиметрови дискове отпред и 4-бутални моноблок апарати, а отзад – 255-милиметров диск и еднобутален апарат. Гумите са 100/90-19 отпред и 150/70-R17 отзад. Колко тежи мотоциклетът? Масата сух е 198 кг, като на GT Pro e с 3 кг повече.

Цените? В официалното прессъобщение не са упоменати, но може да се ориентирате приблизително по тези в английския сайт на марката, където ще видите и пълните спецификации на всички версии.

Сбогом V10!