Triumph Daytona 500 Bobber, полиран с шкурка и ъглошлайф


01 Oct 2021

От човек на име Роби Палмър, който продава своята Honda - мотоциклет, не Jazz - за да финансира този свой проект и остава без мотор около година. Което, за много от вас, които не обичате моторите (защо четете това въобще?) може и да не ви се струва много, но… е.

„Лишението“ от двуколесно било името на Luna или 1968 Triumph Daytona, който Рови намира в окаяно състояние в автомобилен сервиз. За да стартира проекта обаче, има проблем – няма място. Палмър не завежда някое известно и голямо ателие за „мотори по поръчка“ (както им викат), а е сръчен ентусиаст с много желание и малко пространство.

Решението? Малко дърводелска работа и сковаване на барака в градината му в Нортхамптън. Със само един „къстъм“ проект зад гърба си, Роб се нуждае от Wi-Fi за да гледа ‘YouTube-how-to’ видеа в хода на работа.

„Направих доста грешки, преправих доста неща, но приключението ми достави удовослтвие,“ казва Палмър пред bikeexif.com. „Според мен поговорката ‘Пътуването е по-важно от крайната цел’ важи с особена сила при изработката на уникален мотоциклет. Много пъти бях на ръба да се откажа, след поредния гаф, но ако на човек му харесва да прави такива неща, неминуемо намира вдъхновение и се захваща обрано за работа“.

Още от самото начало обаче Роби знае как иска да изглежда байкът в завършен вариант. Или поне за базовата визия – с големи гуми, без заден амортисьор и с двигател Triumph. Фарът e велосипеден, от 50-те, но с LED елемент зад стъклото с бронзов тен, а резервоарът е на лунна тематика, заради формите и щампите.

Байкът няма ел. стартер и батерия, така че окабеляването е сведено до минимум, като повечето (от малкото) проводници са прекарани през рамката. Колкото до лъскавият метал, всичко е резултат от старомодно… бачкане с ъглошлайф, шкурки и пасти.

Крайният резултат обаче, според мен, е доста семпъл, искрен, откровен и непретенциозен. И готин, дори да се има предвид, че е дело на човек, който е правил подобно нещо само веднъж преди това. Което е и добър финал на материала и насърчаваща поука – това, че не си правил нещо никога, не значи че не трябва да опиташ…

Източник: bikeexif.com

Фенове сме! A вие?