Triumph 750 TT Tracker от Hello Engine е доста интересен мотор

  • Галерия с 12 снимки. Галерия с 12 снимки.

25 Mar 2018

Интересно е и името на ателието, 'Hello Engine', под което британецът Хеъдън Робъртс реставрира също британски машини. Робъртс обаче се мести в Калифорния около 2000 година или „със закъснение от около 40 години“, както казва той.

„Напуснах нормалната си работа за да спасявам британски мотоциклети. С този конкретно се занимавах във времето между клиентските проекти, като ми отне около 3 месеца“. Идеята на Хейдън била да направи TT байк в стила на 60-те, но със 750-кубиковия двигател и 5-те скорости от 70-те, според него „най-добрият агрегат правен от Triumph“.

Базата е рамка от състезателен Triumph от 1965-та, „защото при нея ъгълът на челото е по-стръмен от този на по-късните байкове, което е супер за такъв тип мотор“. За двигател избира споменатия 750-кубиков агрегат, при който обаче скоростите се превключват отляво – Triumph мести дотогава седящият отдясно лост, отляво.

„При истинските мотоциклети скоростите са отдясно,“ казва г-н Хейдън, позиция, заради която преправя системата и „връща лостчето отдясно. Останалите модификации по агрегата са олекотяване на коляновия вал, подмяна на буталата с такива за по-висока компресия, нови са и разпределителните валове, както и карбураторите – чифт Amal MKII -, както и електронното запалване CDI.

През годините фабрикаторът е натрупал добро количество части от различни модели, от които черпи за своя проект. Резервоарът например е по-елегантен от 66-та, степенките са състезателни, а задната барабанна спирачка е от края на 60-те. Колелата са Akront от 70-те, но със спици от неръждаема стомана, а предният барабан е от 500-тка. Механизмът му обаче е „преправен, така че да спира,“ казва Хейдън.

Окачването? Ceriani вилка с адекватни за мотора пружини отпред, отзад два шока NJB, в близост до семплия алуминиев калник. Какво ще кажете за байка? И бихте ли го предпочели пред, например, новия Bonneville Speedmaster?

Първородната Godzilla!