Автомобилен Салон София 2017 – пълен гид на изложението!
Може би знаете, а може би не, но от известно време насам столичният автомобилен салон се провежда през година. Което, заедно с тенденциите за значителен ръст на продажбите на нови автомобили (и мотоциклети) у нас, е предпоставка за доста силно издание през 2017. По този повод решихме да сортираме списъка с всички участници по азбучен ред и да добавим по няколко думи и връзки, за да сте максимално запознати с това, какво ще се види в столичния IEC от 14 до 22 октомври.
Alfa Romeo Stelvio. Stelvio е името на първия SUV на Alfa Romeo, който обаче носи гените на Ferrari, най-вече в мотора си. Или поне в мотора на най-мощната версия Quadrifoglio, представляващ агрегата на Ferrari California T, но с два изрязани цилиндъра.
Audi RS 4 Avant. Един от най-харесваните модели на Audi също е на салона, в най-най версията си с 450 к.с., 600 Нм и отново с V6, като първата RS 4-ворка. Колата е практична и вдига сто за 4,1 секунди, което означава, че може да потегляте за пазар малко преди да затвори магазина. Както и, че няма да закъснявате за детската.
Audi A8. Една от сериозните премиери на салона е новото Audi A8. Автомобилът е хипер технологичен, сканира пътя с лазер и може да се движи сам. Има HD Matrix LED фарове, а отзад - OLED стопове.
BMW M760Li. Върховата Серия 7 на BMW, която се задвижва от 6,6-литровия V12 използван и в Rolls-Royce Ghost. Няма проблем. Мощността е 610 к.с., а дългият автомобил вдига сто по-бързо от BMW M3. Трябват му само 3,7 секунди.
BMW M550d. Като комби или не, колата разполага с могъщ нафтов мотор с обем 3 литра и четири турбини. Да, 4, колкото има и Bugatti Chiron. Тази нова Серия 5 е мощна 400 к.с., точно колкото M5 E39, а въртящият момент е 760 Нм. Повече от прилични стойности. Даже леко отиват към неприличието.
BMW M4. На софийския салон ще видите и обновеното BMW M4, което може да се поръча с Competition Pack с 450 к.с. С тази мощност вдига сто за 4 секунди и изглежда много приятно, особено с тези 20-инчови Starspoke 666 M.
Dacia Duster. LED дневни светлини, нова решетка, нови контури на капака и бронята, както и по-голям наклон на предното стъкло. Колата има нови 17-ки, както и рейки на покрива, а отзад изглежда сякаш е свила стоповете на Jeep Renegade. Новият дизайн е готин.
Ford Fiesta. Най-високотехнологичният малък автомобил в света. Така твърдят от Ford. Топ изпълненията идват с две камери, три радара и 12 ултразвукови сензора за 360-градусово следене на обстановката около колата, плюс 130 метра напред. Което е супер за машинка с размерите на количка за сладолед.
Ford Focus RS. През последните години рядко за друг хотхеч са се изсипвали толкова суперлативи. Ако посетите изложението ще имате възможност да се докоснете до "царя на дрифта за непосветени". От линка тук пък ще научите, че прословутият дрифт режим всъщност е плод на случайно стечение на обстоятелствата...
Ford Mustang GT. Ford Mustang GT Convertible не е кола за „Нюрбургринг“, а кола за кеф. Вече е по-пригодна за Европа, но калибърът и остава американски. Последвайте линка, за да гледате DizzyRiders.bg видеото!
Honda Civic Type R. Зверчето влeзе в производство в завода в Суиндън, Великобритания, а ето че вече е и у нас. Колата разполага с двулитров турбо двигател има 320 к.с. и 400 Нм и идва в комплект единствено с 6-степенна ръчка. В тази конфигурация Type R се нуждае от 5,7 секунди, за да развие 100 км/ч и достига повече от BMW 340i – 272 км/ч.
Honda Jazz. Новият Jazz на Honda, новото поколение на надежния хеч, което вече се предлага и в малко по-така изпълнение със 130 к.с. от 1,5-литровия мотор, а стилистиката му ползва елементи от Civic Type R. Или поне елементи в същия червен цвят. Колата е все така практична.
Hyundai i30 N. Първият хотхеч от Hyundai е пред вас. Казва се i30 N, като очевидно ключовото тук е въпросното N. Зад него се крият няколко години разработки и препратки към легендарната „Нюрбургринг”, където корейската марка има развоен център за Европа. Конкурентът на Golf GTI ще се продава в два варианта на двулитровия си бензинов мотор – с 250 и 275 к.с. И двете версии идват с 6-степенна ръчка, а ускорението до 100 км/ч е съответно за 6,4 и 6,1 секунди.
Hyundai Ioniq. Трите варианта са: Ioniq Hybrid, Ioniq Plug-In и Ioniq Electric. От имената им всичко става ясно. Hybrid (започва от точно 50 хилки у нас) се цели директно в Prius. Electric е позициониран неочаквано точно срещу Nissan Leaf II, а ако още не сте готови за изцяло електрическа кола, а обикновеният хибрид ви е много скучен, то Plug-In „съчетава най-доброто от два свята”.
Hyundai Kona. Автомобилът не изглежда никак лошо, а качеството и дизайна на интериора също изглеждат прилично. Моторите? Двулитров със 150 к.с. и турбиниран 1,6-литров със 177 к.с. И двата са бензинови. Засега няма дизел, но тази грешка скоро ще бъде поправена.
Infiniti Q50. На борда на Q50 е качена на практика цялата техника за автономно управление, с която гигантският концерн Renault Nissan разполага в момента.
Jaguar E-Pace. Посрещнете най-малкия кросоувър в гамата на Jaguar. Зверчето ще се намести под F-Pace в портфолиото на марката, за да се конкурира с опоненти от класа на BMW X1 и Audi Q3.
Land Rover Discovery V. От LR казват, че Disco V е най-практичната кола на света, което е смело твърдение. Много USB-та, интернет, доста по-добра инфотейнмънт система с 10-инчов тъч, Meridian аудио, салонът е доста приятен и „свързан“ за всички седем човека. И всичко това изпреварва Range Rover извън пътя.
Maserati Levante. Maserati отбелязва, че в 102-годишната история на компанията за първи път се появява автомобил от този клас. Кросоувърът идва с избор между три двигателя - два бензинови трилитрови V6, с 350 и 430 к.с., както трилитров V6 дизел с 275 к.с.
Mercedes-AMG GT C Roadster. При C-тката 4-литровият битурбо V8 генерира 550 к.с. и 680 Нм, което я поставя непосредствено под топ версията R с нейните 585 коня и 700 Нм.
MINI (Clubman) John Cooper Works. Както знаете, JCW означава мощност и динамика, които в случая идват от 2-литров мотор с 231 к.с. и 350 Нм. Доста добри стойности за MINI, било то в дългото изпълнение Clubman. Харесваме този зелен цвят в комбинация с червените тиранти. На салона ще видите JCW, макар и в по-малката "разфасовка" с три врати.
Nissan GT-R. Жужене? Съскане? Чукане? Nissan GT-R eе като робот, който постоянно си прави нещо без да го крие от вас. Спиране за обръщане, включване на задна и страшен тътен, като от удар на чугунен радиатор с чук. Нормално – колата не се счупи, тя просто се държи така.
Nissan Leaf. Много от вас може да не смятат Nissan Leaf за вълнуващ, но той е доста важен. Японската марка продаде 283 000 коли от първото поколение, което превърна модела в най-масовия електромобил.
Opel Astra. Матрични диодни фарове и още няколко иновации, новата Astra стана кола на годината за 2016-та. Поколението е наречено K, а що се касае до успеха и, виждаме я все по-често по улиците. Усеща се като супер зрял автомобил, защото е точно такъв.
Opel Astra Sports Tourer. Opel Astra Sports Tourer. Новото поколение е по леко с до 190 килограма, в зависимост от конкретната версия и идва с всички мотори и системи, които Opel предлага и за Astra с 5 врати. Плюс още функционалност в салона и въртящ се регулатор за настройка на височината на отваряне на задния капак, за да не стават фалове. Освен този автомобил и показаните горе, Opel ще покаже на салона Corsa, Mokka X и разбира се Zafira.
Opel Crossland X. Това е Opel Crossland X e най-новият боец на немците от тяхната засилена SUV офанзива, идва след Mokka X, а до края на годината ще се появи и по-големият Grandland X. И, може би не може да прецените от снимките, но Cross-ът е по-малък от Mokka X, всъщност е със 16 см по-къс от Astra.
Opel Grandland X. Помните ли Crossland X, тази кола тук горе? Новото поколение компактен SUV на немците (немцо-французите), който е по-малък от Mokka X и със 16 см по-къс от Astra? Онзи, който е базиран на платформата на следващото поколение C3 Picasso на Citroen и Peugeot 2008? Е, това е големият Crossland X наречен, о, изненада, Grandland X.
Opel Insignia Sports Tourer. На снимката в топ изпълнението (засега, докато не се появи и OPC), което е доста готино и по-елегантно от предходния модел.
Peugeot 3008. Peugeot 3008 вече не е миниван, а компактен кросоувър. Мислете за него като за съперник на Nissan Qashqai и Seat Ateca. Моделът е първият, който внедри новия i-Cockpit на Peugeot.
Range Rover Velar. Що за странна птица е Velar? Красива, която Land Rover позиционира над бейби Range-а Evoque, но под RR Sport. DizzyRiders.bg го кара. Достатъчно просторен е за семеен автомобил, извън пътя е вероятно по-способен отколкото някога ще ви е нужно. И изглежда така:
Renault Megane RS. Ето я и новата версия на един от най-готините хотхечове – 2018 Renault Megane RS. Визуално колата е още по-изострена, а допълнителните фарчета в бронята, оформени като каретата на старт/финален флаг, са супер. Моторът е 1,8-литров турбо с 280 к.с. и 390 Нм
Renault Zoe. Може да не е най-сексапилната кола на автосалона в София, но е важна. Пред вас е новото Renault Zoe. Минава 300 км в реалния свят с използване на климатик, нормални ускорения и октомврийски софийски температури.
Seat Arona. Симпатичен малък кросоувър, казваме ние. Идва на добра цена и това може да му отвори вратите към доста европейски сърца, които все по-масово захвърлят хечбеците, за да ги заменят с SUV.
Skoda Karoq. Чешката компания скоростно вкара двама играчи на полето в играта „Кой ще извади най-много кросоувър модели”. При премиерата Karoq идва с пет двигателя и възможност за избор на колела с размер от 16 до 19 инча.
Suzuki Swift. Lotus-ът на бедните, Swift във варианти си Sport е наша много любима количка. Прочетете за нея в линка, който се крие под тази снимка. Дори и без Sport малкият японски модел е добър избор за не-само-градска малка кола.
Suzuki SX-4 S-Cross. Тествахме един от малко популярните конкуренти на Qashqai и компания още през февруари. Може да не блести с ултрамодерни решения, но S-Cross продължава да е доста прилично предложение в класа без излишни лиготии и неизпълними претенции.
Toyota Land Cruiser. Време беше за обновяване на Land Cruiser. Всъдеходът с означение J150 вече е на цели осем години и въпреки че преди четири получи първо осъвременяване, определено възрастта му личи.
Volvo XC60. Шведите използваха по максимално удачен път китайските пари на собствениците си и през последните години извървяха зашеметяващ път нагоре. XC60 е черешката на тортата - един от най-високотехнологичните и почти категорично най-сигурният автомобил в света в момента.
Volvo XC90 Cross Country. Най-смисленото комби в света? Или по-скоро в Швеция, тъй като страната разполага с доста суров климат, а 77% от нея е покрита с гори и езера. Тоест, едно повдигнато голямо комби се вписва перфектно в концепцията „най-разумен семеен автомобил“.
VW T-Roc. Volkswagen има чисто нов малък кросоувър. Казва се T-Roc и влиза в гамата под Tiguan. Досега не е имало малък модел с толкова много високи технологии.